  • Data: 2006-03-06 00:30:10
    Temat: Re: Czy podać ojca dziecka?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel Marcisz wrote:

    > Poza tym (nawet jeśliby przyjąć, że chodzi o to samo domniemanie) skoro jest
    > ojcem, to zapewne współżył w tym właśnie okresie,

    Dowód na współżycie ma?

    > a wykaże to np. badaniami.

    Jakimi? Skanem telepatycznym? ;)

    [ciach]

    > Teoretycznie tak, ja Ci tylko piszę, jak jest w praktyce (uznano, że
    > bezpośredni dowód zbliżenia jest trudny do przeprowadzenia).

    Toteż właśnie. A skoro nie ma dowodu na zbliżenie, to równie dobrze
    mółgby pozywać dowolną kobietę, nawet taką, której np. tylko krany
    naprawiał.

    > No, ale jest szansa, że po badaniach krwi lub antropologicznych matka się
    > przyzna :-) Zresztą jak ojciec wygra, to matka mu zwróci.

    ...a potem sobie odbije z nawiązką alimentami ;)

    > Ale mówimy o sytuacji, gdy chce uznać dziecko, więc zapewne i na nie łożyć.

    W tej konkretnej sytuacji chce dziecko odebrać matce. Nic o finansach
    nie ma - może np. chce zainkasować tylko becikowe, a potem sprzedać
    malca do adopcji.

    [ciach]

    > Nie pamiętam, chyba art. 109 par. 2 pkt. 1. Dobro dziecka jest zagrożone, bo
    > dla dziecka lepiej, jeśli będzie miało ojca.

    ...który chce matce na siłę odebrać dziecko?

    [ciach]

    > W tych badaniach DNA badana jest JEDYNIE zgodność DNA dziecka i ojca, więc
    > co może mieć do ukrycia. I o jakie szykany Ci chodzi?

    OK, wyobraź sobie, że poznałeś kobietę z dzieckiem. Żyjecie sobie
    spokojnie, a tu nagle przyłazi jakiś świr i żąda zabrania dziecka na
    pobranie krwi, bo on chce wykazać, że jest ojcem.

    > No ale ta sytuacja nie ma związku ze sprawą. Bo tu nie chodzi o nią, tylko o
    > dziecko, za które ona decyduje. I nie chodzi o żadną prowokację, tylko

    Dokładnie - ona decyduje. Sąd musiałby ją częściowo pozbawić tego prawa
    - i czekam na podstawę prawną pozwalającą sądowi nakazać wykonanie
    badania DNA, kiedy matka dziecka stanowczo się temu sprzeciwia i
    twierdzi, że z danym facetem w podejrzanym okresie nie współżyła.

    > ustalenie stanu faktycznego, do którego to ustalenia powód ma prawo, a Ty

    Podstawę prawną do wymuszania na kimś takiego ustalenia poproszę.

    > nie masz prawa do ustalania mojej narodowości

    Dlaczego? Ja nie mam nic do Żydów a chcę tylko ustalić prawdę.