eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy odpowiadam za przestępstwa wykonane z polecenie przełożonego? › Re: Czy odpowiadam za przestępstwa wykonane z polecenie przełożonego?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy odpowiadam za przestępstwa wykonane z polecenie przełożonego?
    Date: Sat, 14 Jun 2008 23:44:14 +0200

    On Sun, 15 Jun 2008, zly wrote:

    > Afaik, za pirackie oprogramowanie w firmie odpowiada firma czyli zarzad
    > (prezes, szef, wlasciciel etc...)

    Chyba trochę zaokrąglasz.
    Za przestępstwo odpowiada ten, kto je popełnił.
    Oczywiście firma jest na pierwszej linii podejrzanych, oczywiscie firma
    może odpowiadać za przyczynienie się do tego (brak nadzoru na przykład).
    Ale pracownik może przyjść, przynieść osobiście "lewe" programy i wgrać.
    Sądzisz że pozostanie bezkarny?
    To teraz rozważ przypadek, kiedy szef powie "ja się mało znam, kazałem
    pracownikowi zrobić, ale nie oglądałem czym on to robi, prawda,
    mogłem sprawdzić, no ale nie sprawdziłem..." :>

    pzdr, Gotfryd