  • Data: 2005-01-13 20:39:47
    Temat: Re: Czy nalezy sie zachowek ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Jan 2005, Sebastian wrote:
    [...]
    >+ tak nalezy sie zachowek, wiem bo mialem taka sytuacje:
    >+
    >+ zmarla babcia, ktora wszystko zapisala na swojego syna (byli testament i
    >+ wpis w ksiegach jeszcze przed smiercia babci)

    Ale zapis testamentowy pomijający kogoś ze spadkobierców
    a wydziedziczenie (czyli pokazanie palcem kto NIE ma dostać)
    to jednak dwie różne sprawy.
    Choć wydziedziczenie *nie* działa "wg woli spadkodawcy" - bo
    o skuteczności orzeka sąd. Według uznania "za złe" tego co
    sąd uzna "za złe" a nie spadkodawca uznał.

    pozdrowienia, Gotfryd