    From: "pawelj" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mozna zabrac klucz od auta osobie pijanej
    Date: Mon, 24 Nov 2008 23:36:23 +0100

    > a z tąd, że trzeźwy kierowca nie ma problemów z dostrzeżeniem na drodze
    > stojacego pojazdu/przeszkody/zwierzęcia i zatrzymaniem się, bądź
    > ominięciem:O)

    Czyli wg ciebie wszystkie wypadki powdują nietrzeźwi?
    Bo skoro trzeźwy potrafi dostrzec
    - to co jest na zakręcie lub za nim
    - że pieszy wbiegnie mu na czerwonym pod koła
    - że inny kierowca wyjedzie mu prosto pod koła spod podporządkowanej
    - że po drodze bez pobocza czy chodnika może iść pieszy i pasuje go nie
    rozjechać.

    Zawsze by mógł ominąc, bądź zatrzymac się.

    Jeżeli dla ciebie jest problemem zrozumienie prostej aluzji że na drodze
    trzeba uważać to wg mnie
    albo nie masz prawa jazdy
    albo jezdzisz w niedziele do kościoła co daje ci tase 300 metrów
    (miesięcznie)
    albo nie masz wyobraźni jeżdząc samochodem.

    Ale jeżeli nie miałeś takich przygód - to uwierz, że lepiej zwolnić przed
    zakrętem niż potem żałować za późnej decyzji.

    Uwierz mi w jeszcze jedno. Nie zauważysz niebezpieczeństwa dokąd sam się o
    niego nie otrzesz.

    Ale jeżeli tak bardzo chcesz drążyć temat to :
    -przed wjechaniem moją czaszką w przyczepę z gnojem pijanego rolnika
    dzieliło mnie ok 40 cm i szyba w samochodzie pf 126.
    -wydaje mi się że przejechanie 50 cm więcej mogłoby mieć dla mojej czaszki
    decydujące znaczenie.
    Pewnie ci co oglądali by zdjęcia z wypadku stwierdziliby że skoro miał
    prawie 190 cm to wygodniej mu będzie z głową na tylnym siedzeniu.
    -to była środa albo czwartek a wtedy już wyznawałem zasadę że skoro jeżdże
    to nie pije (piłem i piję tylko w piątki wieczorem i w soboty. Inne dni to
    maks 2 piwa.)
    -przez 13 lat jeżdzenia zrobiłem 585 tys km. (tyle jeżdzę bo prawko mam ciut
    dłużej.).
    -jeżdziłem różnymi samochodami - nigdy nie spowodowałem wypadku. dostałem 3
    mandaty:
    -za nieprzesteganie stopa ( o 3 w nocy po 12 godzinach jak go postawili przy
    wyjeździe z zatoczki)
    -za niezapięte pasy przy wyjeździe z parkingu sklepowego
    -za prędkość (25 więcej niż przysługiwało)

    Napisałem długi post. Specjalnie dla ciebie. Bo jak widzę to inni rozumieją
    że "coś" może się na drodze pojawić.Za to ty nie bardzo.

    Jeżeli dalej nie łapiesz to mogę ci to jaśniej naświetlić.
    -Wracasz z rodzinką z wczasów. W nocy. Pijany rolnik wyjeżdza ze swojego
    podwórka prosto pod twój samochód. Ty byłeś trzeźwy. Ale w niego wjechałeś.
    - Jedziesz z zakupów. Ze swoim dzieckiem. Pod koła wybiega ci maluch który
    uciekł mamie. Odbijasz na lewy pas. Wjeżdzasz pod inny samochód
    - Wracasz sobie z wypadu nad wodę (alb z majówki jak chcesz). Pijany
    kierowca jadący z naprzeciwka zasypia i wjeżdża prosto w ciebie.

    -Jedziesz z pracy po 16 godzinach tyrania. Pada deszcz ze śniegiem. Ruch jak
    nigdy. nagle czujesz że w coś wjechałeś. I choć jechałeś tylko 40 km/h to
    głupio ci że przejechałeś człowieka, choć w duchu przeklinasz że gdyby miał
    coś innego niż czerń na sobie to pewnie byś zauważył.

    Mam nadzieję że łapiesz że niekoniecznie ty będąc wsinnym odnosisz większe
    obrażenia ?

    I ciągle mnie cholernie dziwi dlaczego akceptujesz to że pijany jadąc zasnął
    za kierownicą.
    Dlaczego usprawiedliwiając jego szukasz winy we mnie.
    Nawet gdybym jechał za szybko to i tak wina była by jego.
    Tylko że moja głowa byłaby gdzie indziej niż być powinna.

    Jeżeli dalej nie rozumiesz co może zrobić piajny człowiek za kierownicą, to
    poszukaj opisu wypadku w jamnicy koło stalowej woli w okolicach roku
    1999-2001. Piszę akurat o tym wypadku bo skutki widziałem.
    I uwierz mi że nawet gargamelowi byłoby ciężko przejechać obok głowy i
    kawałka pleców leżącego na drodze.
    No ale w wypadku brało udział oczywiście dwie osoby. Pijany kierowca
    osobówki i trzeźwy właściciel głowy leżącej na drodze a wcześniej
    przemieszczające się na motorze..

    Być może wg gargamela byłaby to wina motocyklisty. Być może wg gargamela
    tylko pijani popełniają wypadki a więc wina kierowcy samochodu. tylko szkoda
    że niewinnego głowa leżała na środku drogi.
    A leżała długo ponad godzinę,. Bo ani ludzie z pogotowia ani policja ani
    straż nie mogła do tej głowy podejść...

    BRAWO garguś. Oby więcej przygód na dodze. I poznaj ciut życie.
    Będzie ci prościej zrozumieć niektóre sytuacje.

    --
    Pawełj