    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mozna zabrac klucz od auta osobie pijanej
    Date: Mon, 24 Nov 2008 21:36:00 +0100

    W wiadomości news:gge7k9$t97$1@inews.gazeta.pl ChOpLaCz
    <c...@g...pl> pisze:

    > Czyli wszystko jest ok?
    Tak.

    > A jak ten siedzący zmarzluszek będzie mechanikiem w pracy.
    To grozi mu odpowiedzialność dyscyplinarna, łącznie z art. 52 KP.

    > Majster nie wygoni do chałupy, bo żona po pysku wytrzaska, :)
    > tylko sie zlituje. Niech posiedzi bidulek. Wolno?
    Wolno.

    > Jeżeli nie, to dlaczego w takim razie ?!?
    Wyżej napisałem, że wolno.
    Nie powołam się teraz na żaden konkretny przepis, bo nędznie znam PoRD ale
    pamiętam, że dawno temu dzielnicowy mówił mi, że silnik może być włączony i
    osoba będąca pod wpływem może sobie w nim siedzieć za kierownicą, jednak
    kierującym będzie dopiero gdy przejedzie chociaż kawałek, choćby 0,5 metra.
    A rzucił to w kontekście rozmowy na temat kiedy ktoś po pijanemu jest
    prowadącym motocykl - silnik pracuje, pijany na motorku siedzi, nogi na
    ziemi i tak się huśta 0,5 m w przód, 0,5 m w tył i tak w kółko. Może?
    Ale myśmy tu wyszli od sytuacji kiedy nawalony jeszcze nie zdążył uruchomić
    silnika, nie mówiąc o wsiąściu do środka. Otóż kiedyś sąsiad miał samochód
    pt. FSO 125. Kiedy minął jego czas zaszalał i kupił Poldka, "prawienówkę",
    ale fiaciora sobie zostawił na podwórku bo sporo maneli pasowało. No i
    któregoś zimowego dnia spaceruję sobie z psem i przechodząc koło niego
    patrzę - jakieś menele sobie wewnątrz śpi. Zawiadomiłem sąsiada, ten chciał
    wezwać policję ale w końcu mu pozwolił tam zostać. Przezimował a potem sobie
    odszedł, co dziwne nic ponoć nie zginęło. A nieraz widziałem ja się tam
    krzątał ewidentnie nawalony jak szpadel no i pewnie łoił też w środku. Czemu
    o tym piszę? Ano pijany w samochodzie. Wolno?

    --
    Jotte