  • Data: 2008-05-23 08:50:57
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 May 2008, Alek wrote:

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał

    > To zupełnie inna sytuacja.

    Powiem że teraz mnie szokujesz.
    W myśl takiej logiki ochroniarz może pobić klienta "bo szef kazał żeby
    klient się przyznał do kradzieży" :P, sprzedawczyni może nie "wbijać"
    sprzedaży na kasę fiskalną "bo szefowa nic nie mówiła że trzeba"
    (już US jej wyjaśni, że przepisy obowiazują WSZYSTKICH) a sprzątaczka
    może śmieci sypać przez płot sąsiadowi "bo ja nie mam obowiązku
    znać kodeksu cywilnego" :P

    > Kierowca sam odpowiada za to jak i czym jedzie.

    Tylko i wyłącznie dlatego, że obowiązują go przepisy które obowiązują
    WSZYSTKICH.

    > Zaś szeregowy pracownik banku wykonuje czynności w imieniu
    > i na rzecz banku.

    A to ten kierowca (jeśli jest pracownikiem) nie wykonuje czynności
    w imieniu i na rzecz pracodawcy? :O

    > W imieniu banku polecenia wydaje mu przełożony,
    > który ma do tego odpowiednie umocowanie (mówimy oczywiście
    > o czynnościach bankowych a nie o poleceniach typu daj w mordę temu
    > klientowi a tamtego utop).

    To mi wyjaśnij, czym z p. widzenia prawa różni się polecenie
    które prowadzi do naruszenia prawa bankowego, od polecenia które
    naruszy nietykalność osobistą.

    > - ona ma wykonywać polecenia służbowe.

    I PRZESTRZEGAĆ PRAWA.

    > Ona będzie odpowiadać gdyby postąpiła wbrew tym procedurom.

    Nie tak. Za "wbrew procedurom", to moze odpowiadać służbowo.
    Za łamanie prawa odpowiada się przed sądem.

    I, żeby była jasność, od czasu do czasu jakiś pracodawca przegrywa
    z własnym pracownikiem sprawy sądowe przez to, że naruszył prawo.
    Na przykład kazał mu zrobić coś, do czego nie miał prawa pracownika
    zmuszać.
    Myślisz, że nakaz łamania ustaw (może być prawo bankowe) różni się
    od nakazu łamania innych przepisów (powiedzmy kodeksu pracy)?

    pzdr, Gotfryd