    From: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mandat musimy przyjąć?
    Date: Thu, 20 Jul 2006 01:42:25 +0200
    <d...@n...lechistan.com> <e9enr0$jvi$2@serwus.bnet.pl>
    <e9fm47$3uc$1@news.dialog.net.pl> <44bba5fe$1@news.home.net.pl>
    <e9gbuu$o2q$1@news.dialog.net.pl> <e9geaq$q0r$1@news.dialog.net.pl>
    <h...@n...lechistan.com> <e9grqe$7ch$1@news.dialog.net.pl>
    <r...@n...lechistan.com> <e9iife$iuu$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@n...lechistan.com> <e9iq6s$pmp$1@news.dialog.net.pl>
    <h...@n...lechistan.com> <e9j5rh$3av$1@news.dialog.net.pl>
    <e9m9dk$i7a$1@news.dialog.net.pl> <44beb185$1@news.home.net.pl>
    <e9mc4d$km1$1@news.dialog.net.pl> <44beb5d1$1@news.home.net.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Nie zmienia to
    > faktu, że coś co można nazwać "ciągami komunikacyjnymi" w przypadku
    > pieszych i pojazdów mechanicznych, są elementami rozłącznymi, a dalej -
    > jak w moim cytowanym tekście.

    Ale w wątku chodziło o to, że Jotte narzekał, że w odróżnieniu od
    kierujących samochodami, rowerzyści nie muszą wykazać się żadną
    wiedzą z zakresu przepisów, aby móc poruszać się po drogach.
    Zwróciłem mu więc uwagę, że piesi również nie muszą się taką
    wiedzą wykazywać. Zauważ, że te wspomniane przez Ciebie "ciągi
    komunikacyjne" są określone w Ustawie, której znajomość jest
    sprawdzana tylko w przypadku kierowców. Więc w skrajnym przypadku
    piesi mogli by łazić wszędzie, nie znając przepisów (i tak łażą,
    ale kierowcy też łamią przepisy). W dodatku nie są w jakiś
    szczególny sposób rozdzielone (a w przypadku braku chodnika
    pieszy może nawet legalnie korzystać z jezdni).
    Zmierzałem do tego, że jeśli by chciał wymagać testowanie wiedzy
    rowerzystów (dla przypomnienia - na rowerkach jeżdżą nawet
    kilkuletnie dzieci, jeszcze przed zdaniem karty rowerowej),
    to musiałby też wymagać tego samego w odniesieniu do pieszych.

    Pozdrawiam,
    Gerard

    PS. W dodatku z tą "świętą krową" to lekko przesadzasz ;) Pieszy
    zazwyczaj musi swoje wystać, zanim ktoś w końcu ustąpi mu
    pierwszeństwa na przejściu ;P A jak już jest na przejściu,
    to musi mieć oczy dookoła głowy i parę w nogach - tak na
    wszelki wypadek :D