  • Data: 2006-07-17 19:44:47
    Temat: Re: Czy mandat musimy przyjąć?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:

    > przykład: jeśli z mojej winy potrącę cyklistę, uszkodzę jego i jego
    > bicykl, to ja jestem obowiązkowo ubezpieczony w zakresie OC i za jego
    > straty on dostanie odszkodowanie bez problemu.

    Przynajmniej teoretycznie ;)

    Mniej-więcej tak samo teoretycznie, jak teoretycznie za te nasze składki
    i podatki mamy wszyscy zapewnioną bezpłatną opiekę medyczną ;-/

    > Jeśli będzie odwrotnie,
    > to on sobie rozwali łeb i rowerek za - powiedzmy - ok. 1000 zł, a mi
    > może poczynić szkody na karoserii za np. 5000, których może nie będę
    > miał jak z niego sprawnie (lub w ogóle) ściągnąć.

    Procedura jest dokładnie taka sama, jak w przypadku "opornych"
    ubezpieczycieli - wezwanie, pozew, egzekucja.

    > - nie jest badana sprawnośc techniczna roweru przed dopuszczeniem do
    > ruchu na drodze publicznej, każdy dureń może sobie wyjechać czym chce,
    > na łysych oponkach, bez świateł, z jednym hamulcem...

    No, pomijając światła, to akurat w przypadku roweru i rowerzysty o
    przeciętnej kondycji problemu nie stanowi.

    > - rower nie posiada żadnego identyfikatora w rodzaju tablicy
    > rejestracyjnej pozwalającego na identyfikację w przypadku popełnienia
    > wykroczenia i oddalenia się (ucieczki) sprawcy z jego miejsca. Warunki
    > miejskie sprzyjają takim ucieczkom i cykliści nagminnie łamią wszelkie
    > przepisy, świadomi bezkarności.

    Sęk w tym, że jak już wprowadzisz obowiązek rejestracji rowerów, to cała
    Europa pęknie ze śmiechu, jak żażądasz tablicy rejestracyjnej na
    trójkołowym rowerku dziecka (formalnie to taki sam rower jak inne).

    Pozostaje teś kwestia techniczna - gdzie byś chciał te tablice mocować?

    No i wreszcie jak to wszystko pomyślnie rozwiążesz, pozostaną jeszcze
    sprinterzy, którzy będą takimi "uprzywilejowanymi" obiektami na drodze -
    bez rejestracji i możliwości łatwiej identyfikacji.

    I co wtedy? Tablice rejestracyjne dla pieszych? ;->