  • Data: 2006-07-17 15:56:49
    Temat: Re: Czy mandat musimy przyjąć?
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > No to jesteś jedynym wyjątkiem w populacji rowerzystów.

    Na szczęście nie :) Akurat większość moich znajomych rowerzystów
    zachowuje się rozsądnie. Oczywiście znam też parę wyjątków, ale
    to się zdarza w każdej grupie.

    > Po tych kilku akcjach (w sumie w ciągu 5 minut) na widok
    > roweru cały dzień będę ział nienawiścią.

    Nie dziwię się, ale zapewniam Cię, że to działa w dwie strony.
    Rowerzyści często narzekają (i zazwyczaj słusznie) zarówno na pieszych,
    jak i na kierowców. Ci pierwsi szwendają się po ścieżkach rowerowych,
    ci drudzy nie stosują się do ograniczeń prędkości. Przez to generalnie
    rowerzysta nie ma gdzie bezpiecznie jeździć:
    - na ścieżce musi uważać na pieszych (nawet na matki z wózkami
    dziecięcymi) oraz zaparkowane samochody,
    - na ulicy musi uważać na masę dziur oraz przekraczające (często nawet
    dwukrotnie) dozwoloną prędkość pojazdy,
    - na chodniku wolno mu jeździć tylko w ściśle określonych przypadkach,
    które mają się nijak do realiów (choćby właśnie ze względu na to,
    że samochody nie stosują się do ograniczeń), a i tak piesi będą
    mieli do niego pretensje.
    Tak się składa, że jestem zarówno pieszym, rowerzystą, jak i kierowcą.
    I uważam, że jeśli Policja zamierza egzekwować jakiś przepis, to powinna
    to robić kompleksowo, czyli egzekwować wszystkie. Bo później dochodzi
    do paranoi, że Policja zatrzymuje za przejście na czerwonym świetle,
    ale odwraca wzrok od wyprzedzania na przejściu dla pieszych. Albo, jak
    w tym konkretnym przypadku - zmusza rowerzystów do jazdy po ulicy,
    ale nie daje im ścieżek rowerowych, nie karze pieszych chodzących
    po istniejących ścieżkach, kierowców tam parkujących, ani nie egzekwuje
    ograniczeń prędkości (a jeśli nawet, to nie w przypadku przekroczenia
    o 5km/h dozwolonej prędkości, ale o 50km/h).

    Pozdrawiam,
    Gerard