    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mam szanse na odszkodowanie?
    Date: Thu, 28 Aug 2003 21:47:00 +0200

    > nastepnie służby celne mnie zatrzymują... chyba powinna byc na granicy
    > informacja jakk głeboko moge sie zapuszczać w głąb niemiec? jest sens o
    coś
    > walczyć? nadmieniam ze przez owe zatrzymanie poniosłem koszty które moge
    > udowodnic...
    > co o tym myslicie?

    Mysle ze jestes daleki od prawdy w swoich twierdzeniach. Nigdzie na granicy
    nie musi byc informacji o tym jak daleko mozesz przebywac od granicy bo
    kwestie te reguluja umowy miedzynarodowe, stanowiace powszechne zrodlo prawa
    a ignorantia iuris nocet.
    Tak na marginesie, mieszkancy strfy nadgranicznej moga przebywac (po
    przekroczeniu granicy na podst dowodu os.) wylacznie na terytorium gminy
    granicznej panstwa sasiedniego. Moim zdaniem na odszkodowanie szans nie masz
    zadnych.

    Dan.