  • 1. Data: 2003-08-28 18:43:49
    Temat: Czy mam szanse na odszkodowanie?
    Od: "maristez" <m...@p...wp.pl>

    kruciuki opisik zdarzenia:
    pojechałm sobie do Niemiec z kolegą popatrzec na samochody, a ze mieszkam w
    strefie przygranicznej przekroczyłem granice na podstawie dowodu osobistego.
    Troszke sie głeboko zapuściliśmy tzn ok 150 km w głab niemiec, zostałem
    zatrzymany do rutynowej kontroli no i zostałem zatrzymannny jako nielegalny
    imigrant. zatrzymały mnie jakieś słuzby celne potem przekazały
    policji(niewiedzieli czy moge byc bez paszportu) policja tez za bardzo nie
    wiedziała co ma ze mną zrobic i przekazali mnie do slużb które sie zajmują
    azylantami, z kolei ci po napisani usetki protokołów puścili mnie kierując
    sprawę do sądu. Oczekuje na wyrok. zazuca mi sie nielegalne wkroczenie i
    przebywanie na terenie niemiec... co do wkroczenia to zostałem wpuszczony, a
    nastepnie służby celne mnie zatrzymują... chyba powinna byc na granicy
    informacja jakk głeboko moge sie zapuszczać w głąb niemiec? jest sens o coś
    walczyć? nadmieniam ze przez owe zatrzymanie poniosłem koszty które moge
    udowodnic...
    co o tym myslicie?

  • 2. Data: 2003-08-28 19:47:00
    Temat: Re: Czy mam szanse na odszkodowanie?
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    coś
    > walczyć? nadmieniam ze przez owe zatrzymanie poniosłem koszty które moge

    Mysle ze jestes daleki od prawdy w swoich twierdzeniach. Nigdzie na granicy
    nie musi byc informacji o tym jak daleko mozesz przebywac od granicy bo
    kwestie te reguluja umowy miedzynarodowe, stanowiace powszechne zrodlo prawa
    a ignorantia iuris nocet.
    Tak na marginesie, mieszkancy strfy nadgranicznej moga przebywac (po
    przekroczeniu granicy na podst dowodu os.) wylacznie na terytorium gminy
    granicznej panstwa sasiedniego. Moim zdaniem na odszkodowanie szans nie masz
    zadnych.

    Dan.