    From: Robert G <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jest lamane prawo?
    Date: Thu, 09 Feb 2012 08:00:07 +0100

    Użytkownik Mini Moda napisał:
    > Większość, bo 99,9 % rodziców i ogólnie miasto,to katolicy.
    > Niestety,wyjątkowo nietolerancyjni dla innych religi, ateistów i
    > niepraktykujących. Aż boję się pomyśleć co będzie w szkole... Wydaje mi
    > się, że najrozsądniej będzie zadzwonić do kuratorium, przedstawić
    > sytuację i poprosić o "wyprostowanie" pani dyrektor.

    Chodzi o to, że mieszkałem w bardzo katolickim mieście - jednym z
    głośnych sanktuariów maryjnych - i władze szkoły oraz przedszkola bez
    najmniejszego problemu uwzględniały prośby o takie ustawianie religii,
    by nie tworzyły się okienka.

    Tu... twardogłowie i beton... :-/

    Nie wyczerpałem jeszcze oficjalnej ścieżki załatwiania sprawy z
    dyrektorką - rozmawiała z nią żona i nie chciała tematu ciągnąć. Ja
    jednak jestem zbulwersowany i zamierzam:

    Przeprowadzić jeszcze rozmowę - nagrywaną
    Złożyć stosowne pismo z prośbą w moich sprawach - ogłoszenia oraz
    ułożenie planu zajęć na nadchodzący rok szkolny. Od przyszłego roku już
    dwoje moich dzieci będzie uczęszczać do szkoły podstawowej, zatem rzecz
    dotyczyć będzie obojga.

    Jak te kroki nie pomogą, to wtedy dopiero chcę poruszyć władze nadrzędne
    - kuratorium i wójta gminy, który o ile wiem, jest organem
    założycielskim szkoły i dyrektorka mu bezpośrednio podlega..., jak i tu
    sprawy zostaną zamiecione pod dywan, to będziemy myśleć co dalej... na
    dzień dzisiejszy nie chcę wytaczać najcięższych dział, bo czuję, że nie
    wyczerpałem jeszcze możliwości na najniższym szczeblu.

    Pozostaje tylko kwestia namiarów na konkretne paragrafy, bo chcę swoje
    oczekiwania wyrażone pisemnie umocować w konkretnych przepisach.

    Czy ktoś może wesprzeć konkretnymi paragrafami...?
    O zorganizowaniu zajęć szkolnych bez okienek i o konieczności
    informowania o istotnych zdarzeniach w szkole przede wszystkim za pomocą
    ogłoszeń, wywieszek, czy innych metod umieszczanych na terenie szkoły -
    co do ogłaszania przez księdza nie mam zastrzeżeń, jednak absolutnie nie
    może to być jedyna forma upubliczniania takich informacji.

    Sprawę chcę załatwić bez pyskówek i z zachowaniem wszelkiej kurtuazji...

    pozdrawiam
    Robert G.