eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jesli ktos xeruje... naruszając prawa autorskie › Re: Czy jesli ktos xeruje... naruszając prawa autorskie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsb.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Any User <u...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jesli ktos xeruje... naruszając prawa autorskie
    Date: Fri, 13 Jun 2008 07:08:22 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 31
    Message-ID: <g2svc7$10e5$1@opal.icpnet.pl>
    References: <o...@d...local.ies.co.pl>
    <g2r2mm$opa$1@news2.task.gda.pl> <g2r9cr$qr3$1@inews.gazeta.pl>
    <g2ri3t$ods$1@news.onet.pl> <c...@z...router>
    <4851c19f$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: c108-50.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.icpnet.pl 1213333703 33221 62.21.108.50 (13 Jun 2008 05:08:23 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 13 Jun 2008 05:08:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
    In-Reply-To: <4851c19f$1@news.home.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:537802
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Też chyba nie do końca. A jak nie możesz z jakiegoś powodu kupić
    >> konkretnego oprogramowania czy utworu a-v to daje Ci to moralne prawo do
    >> zrobienia kopii? Ja rozumiem kulturalne przesłanki i inne podobne
    >> dylematy ale to MZ mydlenie sobie samemu oczu dla poprawy samopoczucia.
    >
    > Morale? Oczywiście! Przecież jest to sytuacja w której ewidentnie nikt
    > nic nie traci (skoro nie jestem w stanie kupić danego utworu, to nie ma
    > mowy nawet o utraconych korzyściach), a twórca wręcz zyskuje (ma sporą
    > szansę, że gdy umożliwi mi kupno swojego utworu to to zrobię -- darmowa
    > promocja).

    Jesteś pewien, że producent nic nie traci?

    Jest taki wskaźnik ekonomiczny, stosowany m.in. przy wycenie
    przedsiębiorstw, zwany wartością lub potencjałem produktu. Wyraża on
    stosunek przychodów producenta do liczby użytkowników produktu - zarówno
    tych płacących pełną stawkę, jak i tych, którzy z różnych powodów nie
    zapłacili nic - bo np. promocja, czy coś tam innego. W tą liczbę
    użytkowników wlicza się również szacunkową liczbę użytkowników pirackich
    - również niezależnie od tego, jaki były przekrojowo powody piractwa.

    I widzisz, rzecz w tym, że im więcej użytkowników, którzy za produkt nie
    płacą, tym wartość tego wskaźnika się zmniejsza. A to z kolei skutkuje
    m.in. tym, że firma dla potencjalnych inwestorów jest coraz mniej warta.

    Ale żeby na to wpaść, trzeba było nie spać na wykładach z zarządzania.


    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1