eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy ambasadorem w państwie Watykan POWINIEN być nie katolik? :-) › Re: Czy ambasadorem w państwie Watykan POWINIEN być nie katolik? :-)
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ambasadorem w państwie Watykan POWINIEN być nie katolik? :-)
    Date: Wed, 15 Dec 2021 01:28:18 +0100

    dyskusyjnych:61b8bd39$0$537$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 14.12.2021 o 08:04, J.F. pisze:

    >Z każdym z Biskupów lokalnych.

    A jak w tej religii nie ma biskupow ?

    >No więc i w wypadku Kościoła Katolickiego nie widzę takiej potrzeby.

    A to swoja droga, jest w konstytucji swoboda wyznania, powinna
    wystarczyc bez konkordatu.

    Tym niemniej powstaje pare problemow dodatkowych, np:
    -czyj jest kosciol i parafia? Proboszcza, biskupa, wiernych?
    -kto ma prawo decydowania w sprawach koscielnych?
    -nowe osiedle mieszkaniowe powstaje ... kto ma przewidziec miejsce na
    kosciol i jaki ?
    -i kto ma za dzialke zaplacic ...
    -nauka religii - w szkole, czy poza?
    -sciganie pedofilow

    Wiec moze jednak konkordat z KK potrzebny.
    Z innymi religiami byc moze tez, ale KRK na razie u nas religią
    dominująca jest.

    >Niekoniecznie. X wiek, to moment, gdy Europa podzieliła się na "my
    >katolicy" i "oni". Żeby wybić argument Katolikom trzeba był odo nich
    >przystąpić i tyle. To coś, jak wstąpienie obecnie do Unii
    >Europejskiej.

    No i precedens ma tysiac lat :-)

    >O ile się orientuję, to nie masz racji. Z tego właśnie powodu Królowa
    >nie ma sama paszportu, bo by musiała sama sobie go wydać.

    Formalnie pewnie masz racje, ale nie chcesz chyba powiedziec,
    ze Krolowa osobiscie "wydaje" te miliony paszportow?

    Jest odpowiednie biuro, nazywa sie Her Majesty, ale obecnie jest
    czescia MSW, Królowa nie ma tam nic do gadania.

    https://en.wikipedia.org/wiki/HM_Passport_Office

    P.S.
    https://en.wikipedia.org/wiki/British_passport

    sa fotki z 1857 i 1862 - juz wtedy podpisywal "sekretarz JKM".
    Ot, tradycja - demokracja pełną gębą, ale oficjalnie wiele jest
    "Her Majesty" "Royal". chocby RAF czy RN.

    PPS. wspolczesne brytyjskie paszporty sa "made in Poland" ?

    J.