  • Data: 2014-05-18 03:31:52
    Temat: Re: Czy Polska to pa stwo prawa
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/05/14 03:02, Andrzej Lawa wrote:

    > No i co z tego?
    To z tego, że średnio wiesz o czym się tu wypowiadasz.

    > I w tym sensie "prawo" kanoniczne jest wtórne w stosunku Kodeksu
    > Cywilnego (i innych przepisów) oraz do konkordatu. "Prawo" kanoniczne to
    > tylko statut oraz WEWNĘTRZNY regulamin tej firmy. W szczególności żaden
    > zapis prawa kanonicznego nie "pokona" Kodeksu Cywilnego ani żadnego
    > innego przepisu - może najwyżej stanowić jego uszczegółowienie (np. kto
    > tę firmę reprezentuje).

    KC nie da się tu "pokonać". KC nie reguluje kwestii reprezentacji
    kościelnych osób prawnych. Odsyła do stosownych przepisów.

    > Podobnie jak w przypadku wchodzenia w relacje ze spółką zoo warto
    > zajrzeć do statutu oraz KRS.

    Ale statut to akt wykonawczy do KSH. KSH określa treść statutu spółki z
    o.o. Tak samo jak prawo spółdzielcze określa co może się znaleźć w
    statucie spółdzielni. Czytasz status spółki z o.o. bo to wynika z KSH.
    Studiując statut polskiej spółki z o.o. stosujesz prawo polskie. Nie
    wszystko jest regulowane w statucie spółki i wtedy stosuje się stosowne
    przepisy KSH. Statut spółki z o.o. nie zastępuje KSH.

    > No popatrz - to brzmi zupełnie jak statut spółki, który określa
    > wewnętrzną organizację, cele istnienia, tryb działania i podobne
    > zagadnienia ustrojowe danego podmiotu prawa.

    Statut to akt wykonawczy do KSH. Parafia nie ma statutu. Parafia została
    zawiązana i działa na podstawie prawa kanonicznego. Wchodzi w stosunki z
    parafią -- powinieneś poznać zasady reprezentacji parafii określone w
    prawie kanonicznym. To właśnie nazwałeś bzdurą.

    > Zachowujesz się jak te głąby, którym wydaje się, że skoro "abonament
    > RTV" nazywa się "abonament" to nie jest podatkiem. Nazwa nie jest aż tak
    > ważna.

    Nie łapię analogii. Wiem, za to że nie masz pojęcia o prawie. Masz
    problemy z logiką i z podstawami. To nie przeszkadza ci zabierać głosu.