  • Data: 2023-12-20 23:11:07
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.12.2023 o 17:33, Shrek pisze:

    > Poglądy są jak dupa. Każdy ma swoje. Sytuacja w gazie nieróżni sie od
    > tej z początków gett, a żydzi dopiero się rozkręcają. Uzasadnienie mają
    > podobne - lejbenraum i odczłowieczenie tych drugich.

    Palestyńczycy atakują Żydów, bowiem Ci nie dopuszczają ich do pracy na
    swoim terenie, Żydzi atakują Palestyńczyków, bo ci atakują Żydów. Gdyby
    nie pomoc USA, to moim zdaniem Izrael już dawno by został zajęty przez
    koalicje sąsiadujących z nim państw.

    To akurat jest mało oryginalne. Rosja zaatakowała Ukrainę, bowiem ta
    znęcała się nad Rosjanami mieszkającymi na terenie Ukrainy. Ukraina
    dostała pomoc międzynarodowa, bo Rosjanie z naruszeniem prawa wojny
    znęcali się nad Ukraińcami na terenach zdobytych.

    Jeśli bardzo chcesz, to mogę jeszcze powypisywać masę podobnych
    sytuacji. Rosja to generalnie chyba wszystkie podboje ostatnio uzasadnia
    poprawą losu podbijanych. Nawet, jak uderzyli na Polskę w 1939 roku, to
    po to, by ratować Polaków przed hitlerowskim najazdem. Zresztą z
    podobnych powodów zajęli całą Polskę w 1944/45 roku wyzwalając nas od
    Niemców. Niemcy napadając na nas w 1939 roku ratowali swoich obywateli
    przez Polakami, a wcześniej zajmując kawałek Czechosłowacji, to przed
    Czechami.

    Większość wojen ma szczytne cele, tylko nie wiedzieć czemu szarzy ludzie
    nie potrafią tego docenić. Na Bałkanach poszczególne narody zwalczały
    się nawzajem na pograniczach, by bronić swoich mieszkających "po tamtej
    stronie".
    --
    (~) Robert Tomasik