  • Data: 2023-12-20 12:30:16
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 19 Dec 2023 20:33:04 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przy czym - nie umniejszając samej tragedii - z powyższego wcale ne
    > wynika, że Niemcy wymordowali pozostałe 99%. Uważa, że metoda akurat
    > jest obarczona licznymi błędami. Niemcy nie ewidencjonowali swoich
    > zabójstw.

    Opieram się na wyliczeniach Grabowskiego - sam przecie się na tym nie znam
    - który pisze:
    "Spośród polskich Żydów, którzy znaleźli się pod okupacją niemiecką (nie
    liczymy tu Żydów, którzy uciekli do ZSRR), ocalało ok. 30 tys. ludzi (z
    tego część w obozach, nie w ukryciu), czyli 1 proc. populacji. Przeżyć
    udało się jednej osobie na sto!"

    https://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,30490209,jan-gr
    abowski-coraz-wiekszy-polski-problem-z-historia-holo
    kaustu.html

    Ci, którzy znaleźli się w ZSRR nie wchodzą do bilansu, a dodatkowo części
    udało się przeżyć w obozach.

    Generalnie chodziło mi o błyskotliwą ripostę na poniższe:
    "> Podobnie Oswięcim/Auschwitz był pierwotnie dla buntujących sie Polaków
    > przewidziany ...

    Ale żydzi mieli po wojnie lepszy marketing... Tak jak na to z
    perspektywy siedmiu dekad popatrzyć, to mądrze robiony marketing
    historyczny popłaca..."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek