  • Data: 2023-12-20 19:35:30
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.12.2023 o 09:43, J.F pisze:

    > Szeregowy (izraelski) Zyd jest bardzo zainteresowany obrona panstwa
    > Izrael, obroną siebie i obrona rodziny. Wychowanie patriotyczne
    > takie ... no i brak innych mozliwosci. Oni tez rozumieją, ze sa
    > rozsądni Palestynczycy, i nierozsądni ...

    Trudno mi się odnieść do tego, który Żyd jest szeregowy, a który nie.
    Kilku znam i oni maja dość racjonalne podejście do tematu. Problemem
    jest to, że trudno odróżnić bojownika palestyńskiego od cywila i Izrael
    broni się przed wszystkimi. Nadmiarowo, ale to akurat ich prawo.

    > Niemieckie getta na pewno im sie nie podobaly. Natomiast getta maja
    > dlugą tradycje, i działaly w dwie strony - chroniły dobrych
    > Chrześcijan przed złymi Zydami, ale i odwrotnie.

    No właśnie, z tego co czytałem, to akurat sam pomysł powołania gett, w
    których mogliby żyć wg własnego prawa początkowo spotkał się z aprobatą.
    Tylko potem zaczęło się to komplikować. Przede wszystkim do gett zaczęto
    zwozić osoby z okolicy, co spowodowało przeludnienie. A na koniec
    likwidując je wymordowano masę ludzi.
    --
    (~) Robert Tomasik