    From: "Michal Krawczyk" <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cyfra+ - jak walczyc?
    Date: Sat, 14 Dec 2002 22:42:33 +0100

    "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> wrote in message
    news:atg534$to$1@news.tpi.pl...

    > Widzę tylko jedno rozwiązanie. Otóż uznaj, że zmiana treści umowy stanowi

    Przyznam szczerze, ze po prostu nie chce miec dalej z nimi nic wspolnego.
    Problem polega nie w samym podniesieniu kwoty abonamentu ale w przelaczeniu
    mnie na wyzszy pakiet (bez jakiejkolwiek mojej zgody - ani telefonicznej ani
    pisemnej).

    W Wizji mialem pakiet Wizja Rodzinna... po przejeciu przez C+ byl duzy
    burdel jakies wyrownania, doplaty, niedoplaty, promocje itp... w koncu
    ustabilizowala sie oplata zblizona do Wizji - wiec nie protestowalem.
    Problemy zaczely sie w momencie kiedy zaczeli przysylac rachunki z wyzsza
    kwota... nie zaplacilem, zarzadalem zmiany abonamentu na Bialy i dostalem
    (na pismie) odpowiedz, ze nie zostanie to wykonane ze wzgledu na zadluzenie
    na koncie.

    Na dzien dzisiejszy - OK. Rozwiazali umowe. Ich prawo. Ciesze sie. Ja ich
    nie lubie - oni mnie. Do widzenia. Nikt nas nie zmusza. Ja przezyje bez
    nich. Nie wiem jak oni bez klientow - ale to nie moj problem...

    Ale teraz chca ode mnie "kare umowna" za niewyslanie w idiotycznym teminie
    (wychodzi ok. 9 dni) formularza zwrotu sprzetu. Ja naprawde mam co robic...
    a nie biegac po miescie z ich dekoderem... pozniej po pocztach z zakichanym
    swistkiem i placic za list polecony z potwierdzeniem odbioru (po z grup
    widze, ze polecone im "gina").

    Interesuje mnie natomiast prawny aspekt takiej sprawy:
    - czy osobe, ktora nie jest juz moim klientem (rozwiazana umowa) mam prawo
    obarczac wymyslonymi przeze mnie oplatami? Tzn. sprzedaje swoje uslugi
    firmie X zgodnie z umowa. Umowa przestaje obowiazywac (wygasa, zostaje
    rozwiazana) a ja wymyslam, ze firma X jest mi winna "kare umowna" 1 mln zl
    za to, ze nie oddala mi w terminie dni 14 dwoch pozyczonych im dlugopisow
    oraz tasmy klejacej i nadal domagam sie ich zwrotu + kary?
    - jaka jest wartosc taka dekodera (standardowy Phlips z Wizji TV) i czy
    istnieja jakies przepisy dot. wysokosci kar w odniesieniu do wartosci
    sprzetu?
    - czy mozna sobie ot tak rozwijac umowy na zasadzie "integralna czesc umowy
    to regulamin, ktory zmieniamy do woli". przysylania listem zwyklym
    regulaminu z klauzula, ze jak sie nie zgadzam to mam 7 dni na rozwiazanie
    umowy i zwrot dekodera itp.
    - dlaczego wystawiono mi "note ksiegowa" a nie "fakture vat", dlaczego nota
    ta jest platna w terminie dni 14 od wystawienia, wyslana 12 dni pozniej, a
    zostaje mi doreczona w dniu uplywu tego terminu?

    Sprzet stoi w domu, odlaczony, sprawny, nawet z instrukcja obslugi i
    pudelkiem. Po prostu nie mialem czasu odniesc i oddac - tylko tyle. Nie
    zamierzam go ukrasc, nie zepsulem go, nie sprzedalem karty na bazarze...

    Nie podpisywalem niczego od momentu podpisania umowy z Wizja TV. A tam nie
    bylo mowy o "karach umownych" itp.

    Pozdrawiam,
    Michal