eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCyfra+ - jak walczyc?Re: Cyfra+ - jak walczyc?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!lublin.pl!news.onet.
    pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cyfra+ - jak walczyc?
    Date: Sat, 14 Dec 2002 21:03:57 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <atg534$to$1@news.tpi.pl>
    References: <atfqau$puc$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc179.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1039898532 952 217.99.219.179 (14 Dec 2002 20:42:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Dec 2002 20:42:12 +0000 (UTC)
    X-Notice-1: This post has been postprocessed on the news.tpi.pl server.
    X-Notice-2: Subject line has been filtered and leading Odp: string removed.
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Subject: Odp: Cyfra+ - jak walczyc?
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:118744
    [ ukryj nagłówki ]

    Widzę tylko jedno rozwiązanie. Otóż uznaj, że zmiana treści umowy stanowi
    jej wypowiedzenie (zgodnie z kodeksem cywilnym) i umowę rozwiązać wysyłając
    im wypowiedzenie na piśmie, równocześnie informując, że nie wyrażasz zgody
    na podniesienie abonamentu.

    Pozostaje kwestia terminu. Otóż z tego co pamiętam (jak się mylę, to pewnie
    mnie ktoś sprostuje, bo nie mam pod ręką przepisu) to termin wypowiedzenia w
    tej formie to 30 dni od zmiany warunków. Zatem oświadcz im, że Ty otrzymałeś
    te warunki dwa tygodnie temu. Wcześniej co prawda może i jakieś pisma
    przychodziły, ale nie docierały do Ciebie. Ty płaciłeś abonament po niższej
    kwocie, bo takie blankiety przyszły. Wyższy przyszedł wczoraj (a niech
    udowodnią, że przyszedł dwa miesiące temu, skoro wysłali zmianę umowy
    zwykłym listem). W międzyczasie nie płaciłeś, bo nie miałeś blankietu, a
    stare zgubiłeś, więc nie miałeś numeru konta.

    Jak stwierdzą, że nie płaciłeś, tych poporzednich, co zgubiłeś - takiej
    ewentualności wykluczyć nie można, bo mają na to trzy lata - to przez
    przypadek znajdziesz blankiety na nowo. A co? Nie mogłeś przez zapomnienie
    wsadzić do letniego buta?

    W ten sposób możesz uniknąć zapłaty wyższego abonamentu. Niestety za te
    miesiące, które nie płąciłeś, będziesz musiał zapłacić ten niższy.

    Jeśli zależy Ci na przetrzymaniu jeszcze przez chwilę terminala (jeśli nei
    usunęli Twoich uprawnień), to zawsze możesz powiedzieć, że poniosłeś koszty
    związane z instalację tego całego kramu i zatrzymujesz go jako zastaw do
    czasu uregulowania Twoich strat przez Cyfrę. Nie jest to prawda, ale też nie
    całkiem fałsz. Do przyszłego roku możesz się przebujać na tym koniu nie
    ryzykując pomówienia o przywłaszczenie terminala. Ty nie odmawiasz jego
    wydania, tylko zatrzymujesz go w zastaw.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1