eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoĆwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G. › Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
  • Data: 2022-02-03 20:03:45
    Temat: Re: Ćwiczenie praktyczne z "logiki" prawniczej i "nieskarżalności" - sprawa Whoopi G.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.02.2022 o 17:20, ąćęłńóśźż pisze:

    > Daj spokój, religią się nikt nie przejmował. To była reakcja na
    > działania ekonomiczne Żydów. Rodzaj rewolucji przeciw nadużywaniu
    > pozycji i powiązań ekonomicznych. U nas też"chłopi Panów piłą
    > rżnęli". A gdybyś był właścicielem sklepu polskiego czy niemieckiego
    > w zażydzonym miasteczku lub innym lokalnym przedsiębiorcą to być
    > wiedział, o co chodzi. Rozpytaj jeszcze żyjących, jak było - jak
    > żydzi niszczyli wszelką konkurencję.

    Żydzi zawsze preferowali wzajemne popieranie się. Byli mniejszością. Nie
    wiem, czy Hitlerowi do końca o to chodziło. Moim zdaniem, to było tak,
    że generalnie chciał wymordować wszystkich poza Aryjczykami. Zaczął od
    Żydów i Romów, bo o kogoś musiał. Nie mógł jednocześnie wszystkich
    zacząć mordować. Po wymordowaniu Żydów pewnie by sobie wybrał jakąś inną
    grupę. Równie dobrze mógł wymyślić powód do mordowania wszystkich na
    literę "A". Chodziło, by mordować stopniowo i wykorzystywać fakt, że
    pozostali nie są zainteresowani problemem.

    Tu Żydzi i Romowie się do tego nadawali o tyle, że jako mniejszości byli
    zantagonizowani z pozostała częścią społeczeństwa. Było ciche
    przyzwolenie społeczeństwa na gorsze ich traktowanie. O możliwości
    wymordowania 1/3 populacji chyba po prostu nikt poważnie nie myślał.

    --
    Robert Tomasik