  • Data: 2010-11-13 18:18:59
    Temat: Re: Co zrobić ze spadkiem.
    Od: max441 <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem po rozmowie z mamą i stwierdziła ona, że nie ma siły i zdrowia na
    zakładanie spraw i późniejsze zajmowanie się sprzedażą. Odkupowanie
    udziałów od reszty spadkobierców też nie wchodzi w grę, bo całość tego
    mieszkania też nie jest jej potrzebna. Jak pisałem wcześniej odległość
    jest znaczna (400km), a wartość tego mieszkania to jakieś 30 góra 40
    tys.. Dlatego jest za opcją podarowania komuś swojego udziału
    (prawdopodobnie chętny się znajdzie).
    I teraz dla pewności chciałbym zadać jeszcze kilka pytań.
    Czy osoba która przyjmie taką darowiznę od mamy, będzie mogła swobodnie
    zamieszkać w tym mieszkaniu, podpisać umowę z firmą energetyczną, płacić
    podatki od nieruchomości itd. czyli krótko mówiąc mieszkać jak u siebie?
    Co trzeba załatwić przed dokonaniem takiej darowizny? Np. wyciągi z
    ksiąg wieczystych? Czy mama musi być wpisana do księgi jako właściciel
    części nieruchomości? Czy wystarczy iść do notariusza z orzeczeniem sądu
    o nabyciu spadku?
    Jak wygląda załatwianie takich spraw krok po kroku?
    Czy mama będzie musiała ponieść jakieś koszty związane z taką darowizną?