  • Data: 2002-08-12 16:07:30
    Temat: Re: Co zrobic z takim dluznikiem
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Swiadkow chyba nie mam. Pewnie niestety. Jezeli takowy sie znajdzie, to
    > napewno nie zdecyduje sie/zgodzi swiadczyc przeciwko swojemu pracodawcy.
    > Brakujaca kwota to 20% calej sumy - tak wiec w jakis sposob juz wyszedlem
    na
    > swoje. Poprostu sie zastanawiam czy nie powiedziec firmie "X" byebye.
    > Projekty sa bardzo ciekawe, nowoczesne i znajda sie na nie chetni.
    > Konkurencja w tej branzy jest bardzo duza.
    > Jedyne nad czym sie zastanawiam, to czy moge zabrac swoje projekty i
    > poprostu pojsc. Bez zadnych prawnych konsekwencji.

    Umowa slowna jest tak samo wiazaca dla obu stron jak pisemna, z tym
    ze oczywiscie jest trudniej udowodnic fakt zawarcia takiej umowy.
    Umowy pisemne zwykle precyzuja ze przekazanie praw nastepuje
    np. po wyplacie wynagrodzenia.
    Jezeli jednak dogadales sie z firma X i w takiej nawet
    slownej umowie zobowiazales sie do przekazania praw majatkowych
    do projektow, to nie mozesz ich teraz zabrac i isc do innej firmy
    - nawet jesli nie zaplacili ci ani zlotowki, to mozesz dochodzic
    jedynie od nich zaplaty umownego wynagrodzenia - natomiast
    prawa do projektow zgodnie z umowa naleza juz do nich.
    Przypuszczam ze w razie czego im bedzie pewnie latwiej udowodnic
    ze zawarli z toba umowe (np. znalezc odpowiedniego swiadka)

    MZ