  • Data: 2002-08-13 08:57:22
    Temat: Re: Co zrobic z takim dluznikiem
    Od: "Pelos" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>
    napisał w wiadomości news:onm8ja.i2e.ln@moria.telperion.pl...

    <ciach>
    > Umowa slowna jest tak samo wiazaca dla obu stron jak pisemna, z tym
    > ze oczywiscie jest trudniej udowodnic fakt zawarcia takiej umowy.
    No i tego sie obawialem...
    > Umowy pisemne zwykle precyzuja ze przekazanie praw nastepuje
    > np. po wyplacie wynagrodzenia.
    > Jezeli jednak dogadales sie z firma X i w takiej nawet
    > slownej umowie zobowiazales sie do przekazania praw majatkowych
    Mimochodem wspominalem mu o tym. Facet nie specjalnie sie tym nawet
    interesowal.
    > do projektow, to nie mozesz ich teraz zabrac i isc do innej firmy
    > - nawet jesli nie zaplacili ci ani zlotowki, to mozesz dochodzic
    > jedynie od nich zaplaty umownego wynagrodzenia - natomiast
    > prawa do projektow zgodnie z umowa naleza juz do nich.
    > Przypuszczam ze w razie czego im bedzie pewnie latwiej udowodnic
    > ze zawarli z toba umowe (np. znalezc odpowiedniego swiadka)

    Mysle, ze masz racje - zaden problem znalezc takiego swiadka.
    Powiedz mi jakie mam szanse wygrania przed sadem (Sadem Pracy ?) takiej
    sprawy ?
    Pewnie marne ? Wiem cos o tym, bo poprzedni pracodawca nie chce mi wyplacic
    odprawy. Sprawa ciagnie sie juz pol roku - nasteona rozprawa w grudniu :-(
    Jedynym dowodem jakim mam sa emaile z szefem firmy "X" w ktorych obiecuje
    pozniejsze przekazanie brakujacej kwoty, oraz informuje mnie ze ja przelal
    (nie pojawila sie do dzisiaj na moim rorze.).
    Dzisiaj dzwonilem do firmy "X" odebral szef :-). Bardzo zmienionym glosem
    powiedzial, ze go nie ma i ze mozna szefa firmy "X" zastac pod komorka.
    Bach! Odlozona sluchawka. Facio przekierowuje rozmowe na poczte glosowa. :-)
    Dziecinne zagrywki. Rozumiem, ze mozna miec klopoty z plynnoscia finansowa,
    ale przeciez mozna o tym pogadac...

    Pelos