  • Data: 2003-03-02 22:42:13
    Temat: Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?
    Od: "Łukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobry to on byłby gdyby ta wartość w udziale części wspólnej cokolwiek w
    > praktyce znaczyła, tj. gdyby właściciele większych mieszkań mieli

    Ma znaczenie. Koszty ponoszone na utrzymanie powodują w dłuższej
    perspektywie że nieruchość jakoćałość jest utrzymywana w stanie
    niepogorszonym.
    Dzieki temu wartość bydynku nie maleje. Jeżeli mam 5% to jestem
    zainteresowny tym żeby te 5% nie traciło na wartości. Ponoszę wiec koszty
    proporcjonalne do mojego udziału.

    > jakiekolwiek preferencje w jej użytkowaniu. Ktoś ma mieszkanie 100m2 i
    > mieszka tam tylko z partnerem. Ktoś ma 50m2 i gniezdzi się z partnerem i
    > 2jką dzieci. W praktyce wychodzi na to że ww. osoby z mniejszego
    > mieszkania znacznie częściej korzystają z części wspólnej w której
    > dodatkowo mają mniejsze udziały a jeszcze niektórych oburza że ci którzy
    > mniej korzystają, nie chcą za to więcej płacić. Super-uczciwe podejście.

    Są budynki gdzie na piętrze jest tylko jedno mieszkanie-apartament.
    Powierzchnia korytarza i liczba schodów jest taka sama jak na kondygnacjach
    gdzie jest 5-6 mniejszych mieszkań. I co wszyscy mają płacić po równo?

    > A co mają nie walczyć? Dlaczego niby mają płacić więcej za prąd,
    > amortyzację etc, tylko dlatego że ktoś inny ma większą rodzinę?

    Dlatego że są właścicielami. Nie chodzi o zużycie tylko o własność