  • Data: 2003-03-03 01:02:34
    Temat: Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?
    Od: "Łukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A to pogorszenie części wspólnej to z czego wynika? Z obiektywnego,
    > bezosobowego zęba czasu, czy też może również z tego ile osób nieruchomość
    > użytkuje?

    Tak włąsnie przyjął ustawodawca. Jakbyś to chciał wyliczać ile ludzi defacto
    użytkuje? Stać i liczyć ich? A co jak mieszkam sam, ale codziennie mnie
    odwiedzają rodzice?
    Albo sąsiadka do mnie przychodzi? Gdzie kończy sie "jej" korytarz a gdzie
    zaczyna mój?

    > Wytłumacz mi proszę możliwie klarownie, jak ktoś będąc samotnym,
    > przeciętnym w zachowaniach właścicielem 5% spowoduję większe pogorszenie
    > części wspólnej niż właściciel 2.5% z 4roosobową rodziną.

    > Nie, proporcjonalnie do liczby mieszkańców danego lokalu. Nie specjalnie
    > rozumiem gdzie w powyższym przykładzie jest jakaś rażąca niesprawiedliwość
    > społeczna. Możesz objaśnić?

    Ale np sprzątaczka musi przejśc ze szmatą po wszystkich piętrach, okien na
    korytrzach jest tyle samo do umycia

    Części wspólne są kupowane przez własciciela razem z mieszkaniem. Jeżeli
    kupiłem 20% domu to logiczne że ponoszę koszty funkcjonowania w wysokości
    20%. Tak samo gdyby budynek zaczął przynosić zyski.
    Z resztą o słuszność takiego rozwiązania możemy sie jeszcze długo spierać
    ale pytanie dotyczyło tego co ma zrobić zarząd.
    Zarząd ma postepować zgodnie z prawem, a ustawa wyraźnie określa że płaci
    się tyle ile wynosi udział bo raczej niemożliwe jest określenie ile kto
    "wydeptał" korytarza.