    From: "pestifer" <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.dom
    Subject: Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?
    Date: Sun, 2 Mar 2003 23:00:45 +0100

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    news:b3tdam$di6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jest sobie wspólnota mieszkaniowa. I w tejże wspólnocie mieszkaniowej
    > obserwuje się nieustanne podchody właścicieli większych mieszkań dążących
    do
    > tego, żeby koszty utrzymania nieruchomości wspólnej (sprzątanie,
    utrzymanie
    > kotłowni, konserwacja domofonów, utrzymanie zieleni, etc.) rozliczać nie
    wg
    > udziałów, ale równo, niezależnie od wielkości mieszkania.
    >
    > Przypominam, że mamy przepisy ustawy o właśności lokali, a konkretnie Art.
    > 12.2, głoszący, że:
> [...]

    nie jestem prawnikiem ale osobiscie interesuje sie takimi problemami
    w zaleznosci od udzialow oplaca sie koszty utrzymania nieruchomosci
    wspolnej, jak w ustawie
    musisz sobie przedewszystkim odpowiedziec na pytanie co jest czescia wspolna
    i co jest kosztem jej utrzymania
    np sprzatanie klatki schodowej jak najbardziej
    ale juz smieci nie sa wspolne
    osobiscie uwazam, ze nie jest to uczciwe rozwiazanie bo wielkosc mieszkania
    nie decyduje o czestosci czy jakosci korzystania z czesci wspolnej (np
    klatka, pralnia, wozkownia), decyduje o tym ilosc osob zamieszkujacych lokal
    ale ustawa to ustawa
    mozna to zmienic=przeglosowac na walnym zgromadzeniu wspolnoty ale decyzja
    musi byc jednomyslna, w innym przypadku kazdy moze to zaskarzyc i wygra
    bo.... stawa to ustawa
    chyba sie nie myle?