    From: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co moze kanar ?
    Date: Thu, 9 Jan 2003 14:45:44 +0100

    > Podaj przepis, który nakłada na mnie obowiązek noszenia dowodu
    > tożsamości przy sobie.

    Nie musisz go nosic. Owszem. Ale wchodzac do pojazdu KM i nie majac biletu
    musisz sie liczyc z tym, ze wylegitymuje cie kontrola i wobec braku
    dokumentu powedrujesz z nimi na komisariat, a przy tym zostaniesz obciazony
    dodatkowa oplata.

    > I to jest działanie bezprawne. Może on właśnie chce przejechać się na
    > komisariat, żeby posiedzieć trochę w ciepełku ;)

    Tylko ze u nas kurs na komisariat kosztuje 210 zlotych :) Niech sie lepiej
    przejdzie na piechote.

    > To Ty uznajesz, że "biednych nie warto wozić" i bezprawnie wyrzucasz
    > ich z pojazdu? I powołujesz się jeszcze na "zabieranie bogatym" itd, a
    > sam zabierasz tylko bogatym? Wg wspomnianej przez Ciebie zasady
    > sprawiedliwości społecznej prawo stosujesz do bogatych, a biednym kopa
    > w .....?

    Ja nie uznaje - ja kontroluje bilety. Niech sobie bedzie biedny czy bogaty -
    bilet ma miec skasowany. Jezeli nie, to wyciagamy z tego dalsze
    konsekwencje.

    A jak juz sie tak upierasz przy podstawie: art. 15 PP

    3. Osoby uciążliwe dla podróżnych lub odmawiające zapłacenia należności za
    przewóz mogą być usunięte ze środka transportowego, chyba że naruszałoby to
    zasady współżycia społecznego

    No i wez poprawke, ze teoria bardzo rozni sie od praktyki.
    A jezeli chodzi o zasady wspolzycia spolecznego - jak spisze kogos, to tego
    obok tak latwo nie puszcze. Bo wtedy ten pierwszy moze miec pretensje.
    Wiec prosze bez tekstow o bezprawnosci :)

    > A oni za to mogą was do sądu, za nie wywiązanie się z umowy,
    > nieuzasadnioną zmianę trasy, straty spowodowane spóźnieniem na
    > spotkanie/pociąg/samolot, pozbawienie wolności itd.

    Prosze bardzo, czekam na cos takiego.
    Oczywiscie, lepiej uniknac, ale nie zawsze ze wzgledow technicznych jest to
    mozliwe.
    Poza tym ta osoba chyba nie czuje sie dobrze wiedzac, ze funduje komus
    przejazd bez swiadomosci o tym fakcie.

    > Zgodnie z regulaminem przewozów (na pewno w Krakowie i Warszawie - nie
    > jestem pewien jak gdzie indziej) pasażer ma prawo korzystać z
    > dowolnych trzwi - też łamiesz wtedy zasady.

    Nie wiem, nie znam zasad w Wawie i Krakowie. W KZK GOP tak nie jest.

    > Do tego drzwi można otworzyć awaryjnie ;)

    Tia... Ale do tego jest potrzebne troche inteligencji ;) A poza tym taka
    osoba jest zajeta najczesciej np. bluzganiem na kontrolerow. No i podczas
    jazdy chyba malo kto bedzie ryzykowal skok.
    Tak mi przychodzi do lgowy.. Rozwal drzwi, to wtedy kontroler bedzie mogl
    cie bez zadnej watpliwosci zatrzymac za niszczenie mienia spolecznego. A
    wtedy wycieczka na komisariat juz pewna.

    > Prawda jest taka, że na kozaka kanar nie ma żadnego haka i jest bez
    > szans.

    Juz niejeden tak myslal.

    > --
    > Pozdrawiam,