  • Data: 2009-05-11 13:00:24
    Temat: Re: Co mi grozi...
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 11 May 2009 14:53:07 +0200, Emka napisał(a):

    > Tego nie napisałam, ale jestem przekonana, że nie zdecydowałabym się na
    > kopanie kogoś w tyłek z takiego powodu. Innymi słowy uważam, że obrona
    > konieczna jest tu nieadekwatna do czynu.

    Czyli być może doszło do przekroczenia granic obrony koniecznej (art. 25
    par. 2 kk). Biorę pod uwagę i dlatego piszę, że zależy jakiego rodzaju
    było to kopnięcie, jak silne, co stało się ze sprawcą zamachu na samochód.

    > I wystarczy napompować koła, by zaczęło. To nie jest trwały uszczerbek.

    No cóż, zwykle jest tak, że "wystarczy coś, żeby coś". W tym sensie
    prawie żaden uszczerbek nie jest trwały. (Nb. przepis nie mówi nic o
    trwałym uszczerbku.)
    Biorąc pod uwagę, że nawet spalony samochód można odkupić, nawet próba
    podpalenia go nie dałaby asumptu do zastosowania przepisów o obronie
    koniecznej.

    > Czyli rozumiem, że mam prawo kopać po tyłku każdego, kto nienaturalnie
    > blisko podchodzi do mojego auta?

    No nie, oczywiście, że nie. Cóż, niestety, nawet jeśli nie widział co
    robi sprawca i "dla zasady" sprzedał mu kopa, to już teraz nic nie
    uratuje sprawcy, ponieważ kierowca zawsze będzie mógł powiedzieć, że
    widział, że sprawca manipuluje przy jego wentylach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl