  • Data: 2009-05-11 13:02:07
    Temat: Re: Co mi grozi...
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Olgierd" news:pan.2009.05.11.12.56.05@rudak.org

    > Warto jednak zacząć od przepisu, nie własnego wyobrażenia o nim ;-)
    > Art. 25 § 1 kk brzmi: "Nie popełnia przestępstwa, kto w obronie
    > koniecznej odpiera bezpośredni, bezprawny zamach na *jakiekolwiek dobro*
    > chronione prawem."

    Może zrobię lekki OT, ale możesz mi Olgierdzie powiedzieć jak powyższy zapis
    odnosi się do kwestii kiedy np. policjant bądź inny funkcjonariusz "dobiera"
    się do twojego dobra (np. w czasie rewizji/przeszukania)? Czy jeżeli np.
    siłą odbiorę przedmiot który należy do mnie i nijak nie jest on związany np.
    z interwencją to ponoszę jakąś odpowiedzialność za użycie "przemocy" wobec
    funkcjonariusza?