  • Data: 2004-01-06 20:42:46
    Temat: Re: Cło na samochody od maja 2004
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Jan 2004, Marcin Debowski wrote:

    >+ In article <btepsn$196$1@news.onet.pl>, andrzej wrote:
    >+ > Użytkownik "Rafał Kacprzyński" <r...@h...art.pl> [...]
    >+ >> jak to bedzie z cłem od maja 2004 na samochody sprowadzane z krajów UE?
    [...]
    >+ > takie samo jakie teraz płacisz przy zakupie samochodu w Krakowie
    >+
    >+ Mozesz sie zdziwic. Nie zebym cos wiedzial konkretnego ntt, ale niektore
    >+ kraje Unii w handlu pomiedzy soba stosuja jak najbardziej clo. Sprobuj np.
    >+ kupic samochod w Niemczech mieszkajac w Holandii.

    Zdaje się że warunkiem jest "jednakowe traktowanie".
    AFAIR Holandia nie produkowała własnych samochodów i cła zawsze
    miała zaporowe, prawdaż to ? :)
    Wystarczy nazwać owo cło "akcyzą" żeby się formaliści nie czepiali :)

    >+ Moze i w przypadku Polski nie bedzie cla, ale nie jest to az tak oczywiste
    >+ jakby sie moglo wydawac.

    Zdaje się że była dyskusja, i że zostałem zakrzyczany powiadając
    iż w .pl mamy lepiszy patent (działający !) - mianowicie akcyzę na
    pojazdy które nie były jako nowe rejestrowane w .pl...
    A co, ktoś bronił komukolwiek rejestrować samochód kiedy nowy
    był ? - nie ? - no to "równe traktowanie" mamy na widelcu :]

    pozdrowienia, Gotfryd