    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Chce, a nie moge zaplacic skladki na ZUS...
    Date: Wed, 4 Aug 2004 14:13:34 +0200

    On Tue, 3 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "robo" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >+ news:ceoho8$a87$1@news.onet.pl...
    >+
    >+ Z tego co się orientuję, to niepotrzebnie się martwisz. Z Twojego punktu
    >+ widzenia masz ciągłość ubezpieczenia. ZUS będzie ściągał to od pracodawcy.
    >+ Niezapłacenie ubezpieczenia, to jest wykroczenie.

    Sugeruję że może nie być tak różowo.
    Składki ściąga się od wypłaconego wynagrodzenia przy czym składki
    jest zobowiązny "ściągnąć" (i nie może wypłacić) pracodawca.
    Pytaniem jest czym było to co "kazał ściagnąć sąd" - bo jak
    wynagrodzeniem to płatnik miał "zabrać" część pensji w wpłacić
    do ZUS.
    Jeśli sąd *kazał* mu wypłacić całe wynagrodzenie... to nie wiem:
    może sąd złamał prawo każąc komornikowi *ściągnąć* kwotę
    brutto ? :) IMHO wyrok powinien opiewać na kwotę brutto (tyle
    zakład "ma dać na pensję") ale egzekucja "dla ludzi" w żadnym
    razie - *część* z wynagrodzenia *przymusowo* ma być odprowadzona
    na konto ZUS !

    +++ Ustawa o SUS +++
    Art. 46. 1. Płatnik składek jest obowiązany według
    zasad wynikających z przepisów ustawy obliczać,
    potrącać z dochodów ubezpieczonych, rozliczać
    oraz opłacać należne składki za każdy miesiąc kalendarzowy.

    Jak sąd nakazał i komornik przemocą zabrał wartość składek
    to IMHO pracodawca nie może za to odpowiadać....

    Nie widzę podstaw do ściągnięcia "drugi raz wartości składki"
    od pracodawcy :]

    pozdrowienia, Gotfryd