eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczneRe: CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
    Date: Sun, 17 May 2009 13:23:43 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 18
    Message-ID: <guos4b$a6a$1@news.onet.pl>
    References: <d...@h...googlegroups.com>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <guoe0f$4go$3@inews.gazeta.pl> <guoeh4$728$1@inews.gazeta.pl>
    <guof2l$951$1@inews.gazeta.pl> <guof9d$9va$1@inews.gazeta.pl>
    <guog7q$d7i$2@inews.gazeta.pl>
    <8...@g...googlegroups.com>
    Reply-To: b...@p...onet.pl
    NNTP-Posting-Host: wysylkowo.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1242559435 10442 85.89.161.65 (17 May 2009 11:23:55 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 17 May 2009 11:23:55 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    In-Reply-To: <8...@g...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:588910
    [ ukryj nagłówki ]

    > To w końcu jak to z tym jest? Bo na razie odeszło od tematu.

    Sprzedawca ma wydać towar a klient zapłacić umówioną kwotę - na tym
    polega umowa kupna-sprzedaży. "Umówioną kwotę" - nie mniej, nie więcej.
    Tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy czy wyda resztę. Normalnie jak
    ma, to oczywiście wydaje. Jak nie ma, to może odmówić. Nie ma żadnego
    przepisu, który by go do tego zmusił. Dobry, przewidujący sprzedawca
    zawsze sobie przygotuje zapas drobnych do wydawania reszty.

    Ale z drugiej strony mamy wolny rynek i jeśli Ci się ten
    sklep/sprzedawca nie podoba to możesz iść do innego. Jeśli sprzedawca
    non stop nie ma wydać reszty, to znaczy że nie dba o swój dobry
    wizerunek i prawdopodobnie pewna cześć jego klientów zacznie go omijać
    szerokim łukiem. Co z kolei spowoduje, że albo się poprawi albo
    zbankrutuje a jego konkurencja z przygotowanymi drobniakami na wydawanie
    reszty będzie się z tego cieszyć.

    Krzysztof

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1