  • Data: 2009-05-17 14:52:46
    Temat: Re: CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
    Od: Cubus <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jb pisze:

    > Bo to twój obowiązek dokonać zapłaty umówionej sumy pieniędzy. Obowiązkiem
    > dentysty jest zaplombowanie zęba. Inaczej mówiąc: dentysta wierci - ty
    > płacisz. Tyle, na ile się umówiliscie.

    No a co jeśli przed zakupem towaru cena nie jest znana?
    Prosty przypadek - stacja benzynowa. Otóż wyobraźmy sobie, że
    świadom swoich mizernych praw w starciu ze sprzedawcą nie
    mającym drobnych, wkładam do portfela 100 zł gotówką i
    udaję się pod pompę. Tam jak w 99% przypadków pompę udaje
    mi się zatrzymać na: 99,97 albo 99,94, albo 100,02 albo 100,05

    Z zakupu raczej trudno jest się w tym momencie wycofać,
    a sprzedawca nie ma drobnych. Czy oznacza to, że powinienem
    mieć ze sobą taki wybór monet i banknotów aby móc zapłacić
    dowolną kwotę z zakresu powidzmy 99,90 - 100,10 ?

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo