  • Data: 2009-05-17 14:35:35
    Temat: Re: CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):

    > Pyta=B3em o t=B1 reszt=EA poniewa=BF ja mia=B3em taki przypadek i jest on t=
    > roch=EA
    > inny od tych opisanych powy=BFej.
    > \Ot=F3=BF by=B3em u dentysty i leczy=B3 mi z=EAba, z tym, =BFe nie chc=B1c
    > amalgamaty w przednim z=EAbie musia=B3em zap=B3aci=E6 za plomb=EA ekstra. C=
    > wa=BFne us=B3uga zosta=B3a najpierw wykonana. Po wszystkim kaza=B3a mi
    > zap=B3aci=E6.

    Art. 627 i 628 kc dotyczące umowy zlecenia mają brzmienie analogiczne, jak te
    dotyczące umowy sprzedaży.

    Ja si=EA z tym absolutnie nie zgadzam, dlaczego to j=
    > mam biega=E6 i szuka=E6 kogo=B6 kto mi romieni,

    Bo to twój obowiązek dokonać zapłaty umówionej sumy pieniędzy. Obowiązkiem
    dentysty jest zaplombowanie zęba. Inaczej mówiąc: dentysta wierci - ty
    płacisz. Tyle, na ile się umówiliscie.

    a nie ten kt=F3remu p=B3ac=
    > =EA.

    Bo nie ma takiego obowiązku. W sumie to nawet mógłby wziąć od ciebie tę
    stówkę, a resztę kazać dochodzić na drodze sądowej.

    > Gdzie tu sprawiedliwe pa=F1stwo.

    A co do tego ma państwo? Ono wierciło ci ząb?
    Jesli zawierasz umowę, to obie strony mają obowiązki. A ty byś chciał, żeby to
    tylko ta druga strona o wszystko dbała i zabiegała.

    Czy mia=B3em obowi=B1zek szuak=E6 drobnych=
    > ,
    > czy po prostu mog=B3em powiedzie=E6, =BFe =BFadam reszty i ich sprawa jak j=
    > =B1
    > wydadz=B1.

    Nie miałeś obowiązku szukac drobnych. Dentysta nie miał obowiązku wydawać ci
    reszty - mógł zatrzymać całą wręczona mu sumę i odesłać cię do sądu, jeśli
    chcesz resztę odzyskać.

    > co w takich wypadkach robi=E6

    Przygotowac wcześniej drobne. Zapierdalać po okolicznych sklepach i
    rozmieniac. Założyć sprawę o bezpodstawne wzbogacenie. Iść do innego lekarza.
    Jak widac - wyjść jest wiele.