    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
    Date: Sun, 17 May 2009 11:48:16 +0200

    Jacek_P pisze:

    > Nie. Klient juz nabyl towar,

    Zgoda, ale nie zawsze, patrz niżej

    > chce zaplacic legalnym srodkiem platniczym.

    Zgoda

    > Sprzedawca nie moze odmowic przyjecia zaplaty

    Może, co mu szkodzi, jak ma taką fantazję :). Jeżeli umowa została
    rzeczywiście zawarta, zapłata jest obowiązkiem kupującego a nie
    sprzedawcy, obowiązkiem sprzedawcy jest wydanie towaru. Kupujący moze
    złożyc kwotę do depozytu sądowego :)

    i ma obowiazek
    > wydac reszte. Jak to zrobi, to jego sprawa.

    Niekoniecznie. Sposób zapłaty może stanowić accidentalia negotii. Można
    kartą, przelewem, gotówką, wekslem, czekiem. Mogę sobie wyobrazić kartkę
    "Zawieram umowę sprzedaży, tylko pod warunkiem zapłaty odliczoną kwotą
    gotówką" na takiej samej zasadzie, jak kartkę "nie przyjmujemy zapłaty
    kartami" Do zawarcia umowy dojdzie wtedy, gdy strony zgodzą się na takie
    postanowienia
    .
    > Dotyczyla odmowy przyjecia zaplaty w drobnym bilonie.

    To jest inna historia. Jeżeli umowa została zawarta, bez określenia
    sposobu zapłaty, to zapłata może nastąpić pieniądzem, ale nie oznacza
    to, że w chwili zapłaty przez kupującego sprzedawca ma obowiązek wydać
    resztę.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl