  • Data: 2005-02-22 20:45:38
    Temat: Re: CZY ROBIENIE ZDJĘC W SUPERMARKECIE JEST ZABRONIONE?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:_rvSd.64830$2e4.22484@news.chello.at...

    > Byłem na zakupach w markecie Praktiker, nie mogłem się zdecydować, który z
    > produktów zakupić, więc wykonałem kilka fotek aparatem cyfrowym i
    poszedłem
    > dalej. Po chwili podeszła do mnie ochrona i zażądała skasowania zdjęć
    > twierdząc, że fotografowanie jest w markecie zabronione, mimo, że nigdzie
    > takiej informacji nie było. Czy faktycznie nie można robić zdjęć w
    sklepie?

    Było już wiele razy tu wałkowane. Jeszcze więcej razy na pl.misc.kolej, bo
    oni robią często fotki na kolei i miewali z tym wiele kłopotów. W skrócie
    zapytaj ochroniarza, czy masz się czuć za ujętego na gorącym uczynku, bo jak
    nie to niech sobie idzie, bo go nie lubisz. Jak uważa, ze dopuściłeś się
    czynu zabronionego, to niech wzywa policję, a jak Cię nie zostawi
    natychmiast, to Ty wezwiesz. Powinno pomóc. Jak nie, to wezwij policję,
    bowiem ochrona ma prawo zatrzymywać osoby tylko w określonych w prawie
    przypadkach - fotografowania tam nie ma. Zabierać przedmiotów, czy też
    wydawać poleceń odnośnie nich nie mają prawa w ogóle.

    W chwili obecnej, zakładając, że pewnie już wróciłeś z tego Praktikera, to
    pozostaje Ci napisać pismo do właściwego terenowo Komendanta Wojewódzkiego
    Policji, który sprawuje nadzór nad formacjami ochronnymi na jego terenie.
    Postępowanie pracownika ochrony z lekka zahacza o prawo karne, bowiem bez
    wątpienia przekroczył on swoje uprawnienia. Z tym, ze obecnie może być
    kłopot z ustaleniem stanu faktycznego, przede wszystkim nazwiska sprawcy, a
    i samych okoliczności zdarzenia. Jeśli masz świadków na zdarzenie i podasz
    ich w piśmie do KWP, to istnieje przynajmniej szansa, że ktoś firmie tej
    zwróci uwagę na bezpodstawność ich interwencji i może następnym razem nie
    będą tak robić.