    From: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    <4d82fce8$1@news.home.net.pl> <ilv3tt$9if$1@news.task.gda.pl>
    <4d83157e$1@news.home.net.pl> <ilve89$uu2$1@news.onet.pl>
    <4d834eef$1@news.home.net.pl> <im0bso$8f5$1@news.onet.pl>
    <4d83cd7c$1@news.home.net.pl> <im2e54$kpm$1@news.onet.pl>
    <im9nut$e88$1@inews.gazeta.pl> <imci84$ecm$1@news.onet.pl>
    <imcl91$4od$1@inews.gazeta.pl> <imcorq$eeb$1@news.onet.pl>
    <imd07i$cut$1@inews.gazeta.pl>
    <4d8a1957$0$26784$c3e8da3$fb483528@news.astraweb.com>
    <4d8a307e$1@news.home.net.pl>
    Subject: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Date: Wed, 23 Mar 2011 21:29:28 +0100

    Andrzej Lawa wrote:

    > Marża producenta. Jeśli to dla ciebie zbyt skomplikowane słowo - man
    > na myśli różnicę pomiędzy kosztem wyprodukowania podzielonym przez
    > liczbę sprzedanych egzemplarzy plus cena ewentualnego nośnika odjęte
    > od ceny jednego egzemplarza programu.

    Czyli w momencie sprzedaży pierwszej licencji na Windows Vista marża
    wynosiła minus 70 miliardów dolarów? Potem doszła do zera i aktualnie
    rośnie?

    BTW: firma MS nie sprzedaje "egzemplarzy programu".

    > Znowu się zgubiłeś w wątku.

    Nie zgubiłem się. Całe ludzkie prawo to "sztuczne zakazy" dotyczące rzeczy
    jak najbardziej wykonalnych. Nie ma potrzeby zakazywać rzeczy niemożliwych.

    > Swoją doktrynę.

    A ile kosztuje jednostanowiskowa licencja na doktrynę?

    > Znajdź ten sam model po np. 5 latach, mendo.

    Skontaktuj się ze swoim sprzedawcą.

    > Poza tym prawdziwe systemy operacyjne nie mają z tym problemu.

    A murzynów biją?

    > Nie trzeba zamykać. Wystarczy nakazać uwolnienie kodu

    Uwięził go ktoś? Autora kod, autora sprawa czy ci go udostępni, uzurpatorze.

    > albo
    > przynajmniej ujawnienie wszystkich standardów wymiany danych.

    Standardy z deifnicji są jawne.

    > Jak w każdej dziedzinie monopol powinien być ograniczany przez
    > przepisy.

    Jaki monopol? Wyłączne prawo do sprzedaży swoich dzieł to nie jest monopol.
    To są prawa autorskie i majątkowe.

    > A w dziedzinie systemów zgodnych z MS Windows konkurencji
    > nie ma - jest tylko jeden producent.

    A ile masz na rynku systemów operacyjnych zgodnych z OSXem? Dlaczego rzond
    nic nie robi w tej sprawie?! Czas skończyć z monopolem Apple na Makach! A
    potem z monopolem Sony na Plejstejszyn itd.