  • Data: 2005-11-17 14:25:02
    Temat: Re: CO STANIE SIE Z PIENIĘDZMI??
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jestem współwłascicielem(pełnomocnikiem) konta (roru) mamy.Niedługo na jej
    > konto włyną pieniądze ze sprzedazy jej czesci domu.Czy gdyby mamie cos sie
    > stało - to mam prawo do dysponowania pieniędzmi z jej konta?Podobno na
    > wypadek smierci trace pełnomocnictwo.A co jesli przed jej smiercia wypłace
    > te pieniadze po trochu?

    Bedac pelnomocnikiem mozesz wyplacic wszystko co jest na koncie. Ale
    jesli bank dowie sie wczesniej "o mamie" to zablokuje to konto az do
    czasu zakonczenia sprawy spadkowej.

    Praktyka jest wiec niestety taka, ze najpierw trzeba wypłacic wszystko,
    a potem dopiero zawiadomic bank.

    Nie zmienia to faktu, ze prawo do tych pieniedzy mają wszyscy
    spadkobiercy wiec po sprawie spadkowej moze sie okazac, ze bedziesz
    musiala oddac pozostałym spadkobiercom część tych pieniedzy albo nawet
    wszystkie.