eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCBA - a jednak jest cos na rzeczy :-) "Akcja CBA to nie prowokacja, tylko podżeganie do przestępstwa" › Re: CBA - a jednak jest cos na rzeczy :-) "Akcja CBA to nie prowokacja, tylko podżeganie do przestępstwa"
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CBA - a jednak jest cos na rzeczy :-) "Akcja CBA to nie prowokacja,
    tylko podżeganie do przestępstwa"
    Date: Thu, 12 Jul 2007 20:36:37 +0200

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f74q5s$r7r$1@inews.gazeta.pl...

    > Akcja CBA to nie prowokacja, tylko podżeganie do przestępstwa -
    > powiedział dziś w Poranku Radia TOK FM prof. Zbigniew Ćwiąkalski, prawnik
    > z Uniwersytetu Jagiellońskiego. - Moim zdaniem, CBA złamało prawo -
    > ocenił i dodał, że - jego zdaniem - powinien za to odpowiedzieć karnie
    > Mariusz Kamiński, szef CBA, a politycznie - Zbigniew Ziobro.
    >
    > - Owszem, można stosować prowokację, ale wtedy, gdy istnieją uzasadnione
    > przesłanki, żeby przypuszczać, że ktoś bierze łapówki. Wtedy można tylko
    > dla zweryfikowania prawdopodobieństwa zastosować prowokację. Tutaj
> [...]

    Oczywiście głos tak zacnego człowieka, jak prof. Ćwiąkalski, to silny
    argument, jednak w głowę zachodzę, skąd On może wiedzieć, jakimi CBA
    dysponowało materiałami, skoro są to informacje niejawne. Reszta jego
    wywodu jest bez wątpienia słuszna, przy założeniu, że tych materiałów CBA
    nie ma. nie wiem, czy CBA ma je, czy ich nie ma, tym nie mniej wg
    posiadanej przeze mnie wiedzy prof. Ćwiąkalski też raczej taką wiedzą nie
    dysponuje.