  • Data: 2009-11-09 17:58:41
    Temat: Re: Byłe małżeństwo a zaległe opłaty za mieszkanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Nov 2009, kuba wrote:

    > Trochę nie wiem, co Ci się nie podoba ;)
    > Przecież długi, w przeciwieństwo do aktywów, nie są wspólne. Od momentu
    > zaciągnięcia zobowiązania zazwyczaj wiadomo kto i w jaki sposób ma dany dług
    > zapłacić.

    Usiłuję wyjaśnić w poście do Johnsona.
    Problemem jest coś, co zrobione indywidualnie przez dłużnika, byłoby
    karane do 3 lat z 300 KK.
    Wziął i środki które miały zapewnić "pokrycie długu" dał (w części)
    innej osobie.

    > Gdyby sąd mógł to rozstrzygać, to oznaczałoby to ingerencję w ukształtowane
    > stosunki materialnoprawne i pewnie nie rzadko w prawa wierzycieli!

    Prawo wierzyciela zostaje naruszone nie przez podział długu, lecz
    przez podział majątku, do którego została zaliczona wierzytelność
    stanowiąca pokrycie tego długu :)

    JEŚLI istnieje (i jest stosowana) droga, która pozwala "przywiązać"
    stosowną wartość majątkową, powstałą wskutek otrzymania jej (lub
    jej równowartości) wkutek transakcji która spowodowała zadłużenie
    do długu, a tym samym *NIE* dzielić wartości majątku stanowiącej
    "pokrycie długu", to wycofuję się rakiem.

    pzdr, Gotfryd