    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Buty jednorazowego użytku
    Date: Thu, 11 Sep 2008 13:12:47 +0200

    Olgierd napisał(a):

    > Merytorycznie masz rację,

    Wiem, w końcu chyba nikt normalny nie powie, że buty bez
    adnotacji "jednorazowe" mają prawo się rozlecieć po jednym spacerze.
    Wiem też, że mimo tego, jedyne co mogę uzyskać, to może być wkurzenie
    sklepikarki.

    > Jeśli była to niezgodność, to może i minęło, aczkolwiek:
    > i. można dowodzić, że w ciągu 14 dni sprzedawca ma wysłać odpowiedź
    > (znając naszą pocztę mogłoby się zdarzyć, że na samą reklamację
    > zostałyby mu 4 dni, bo poczta potrafi wozić listy nawet dni 10),

    Powiadomić. Kobieta sama wzięła mój nr. tel. - mogła wziąć adres.
    zadzwoniła po 16 dniach, więc będę się upierać, że gapowe się płaci
    (sama też czasem zgrzytam zębami, ale płacę).

    > ii. nawet jeśli masz rację to nie widzę innego mechanizmu do
    > przekonania o swojej racji sprzedawcy, niż powództwo sądowe.
    >
    > Bo kto go przekona?

    Może Inspekcja Handlowa albo Rzecznik Praw Konsumentów?
    Albo spacer pod sklepem i uprzedzanie klientów, że tu badziew
    sprzedają?*

    *nie, tego nie chciałoby mi się urządzać. Nawet normalnie reklamację
    staram się załatwiać bez udziału innych klientów, bo po co robić komuś
    złą reklamę, jeśli jeszcze nie zasłużył? Zazwyczaj się opłacało.

    --
    pozdrawiam
    Justyna