  • Data: 2005-08-28 18:45:44
    Temat: Re: Budynek na granicy dzialki
    Od: greenspan <a...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    the_foe wrote:

> [...]
    > - pomieszczenie gospodarcze, ktorej sciana graniczyla bezposrednio z
    > moja dzialka (sciana zostala osadzona na poniemieckich, solidnych
    > granicznych slupach zelbetowych). Inwestycja byla legalna.
    > Jakis czas temu zona goscia (ktory umarl jakis czas temu), zaczela
    > adaptacje tego pomieszczenia do celow mieszkalnych.
    > Jak sie okazalo robila to bez zadnego pozwolenia.
    > W wyniku naszego "donosu" ta pani wystapila o decyzje o warunkach
    > zabudowy (ktora nota bene juz prawie zostala zakonczona). Otrzymala
    > zgode. Oto skan tej, jeszcze nieprawomocnej decyzji:

    urzad miejski w Dzierzoniowie slynie z korpcji.

    > decyzja zostala podjeta na podstawie tej analizy przestrzennej:
    > http://www.cinet.org/public/images/p_analiza01.jpg
    > http://www.cinet.org/public/images/p_analiza02.jpg
    > http://www.cinet.org/public/images/p_analiza03.jpg
    > i mapka:
    > http://www.cinet.org/public/images/analizaMapa01.jpg
    > http://www.cinet.org/public/images/p_analizaMapa02.j
    pg

    > mam wiec pytanka:
    > * jak sie dobrze odwolac od tej decyzji, na podstawie jakich paragrafow?

    na poczatek zrobic kolo tylka urzednikom za samowolke. Urzednikom, a nie
    kobiecie.

    > * czy rzeczywiscie wyglada to tak, ze w tym przyapdku urzad nie moze nie
    > wydac takiej zgody?

    Mnie sie wydaje ze zagospodarownie przestrzenne, czy cokolwiek w
    zastepstwie, nie oznacza jeszcze prawa do konkretnej budowy, a juz nie
    zmiany kwalifikacji.

    > * czy dla sparawy ma jakies znaczenie iz ta inwestycja do tej pory jest
    > samowola, czy to odrebne postepowanie na ktore nie mamy wplywu?

    ma znaczenie i powinienies te sprawy polaczyc.

    > * czy mozna budowac cokolwiek na slupkach granicznych (ok. 30 cm
    > szerokosci) uznajac ze to jest "przy granicy" (jak dla mnie granica nie
    > ma grubosci)

    teraz ma ;-)

    > * sasiadka w ten sam sposob wybudowala (bez zezwolenia) mur graniczny,
    > ok 2.5-3 m wysokosci. Czy na takie cos trzeba zezwolenia, co to reguluje
    > (jakie przepisy)?

    3 metry muru musza miec solidny fundament, a to juz wymaga normalnej
    roboty papierkowej.

    > * czy w przypadku gdyby sasiadka otrzymala prawomocna decyzje o
    > warunkach zabudowy, czy prawo zmusza nas udostepnic jej nasz teren do
    > np. remontu granicznej sciany?

    W najgorszym wypadku obije sie o sad. Wtedy raczej bedziesz musial
    udostepnic, ale gwarantujac sobie warunki.

    Do czasu samowolki, absolutnie nie masz obowiazku. Przeciwnie.
    Teoretycznie, pomagasz w sudzej samowolce.

    > * w tej scianie ktora z nami graniczny jest otwor, jednak sasiadka
    > twierdzi ze nie jest to otwor bo go zamurowala "szklanymi" pustakami. W
    > rzeczywistosci sa to znieksztalacajace grubsze szyby (cos jak denka od
    > sloikow). Jest tu jakis punkt zaczepienia?

    Z tego co pamietam, to tylko luksfery traktuje sie jako zwykly mur, a
    nie otwory.