  • Data: 2015-02-15 15:46:26
    Temat: Re: Brak pełnej unifikacji prawa między państwami
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:almarsoft.3474280808754843339@news.neostrada.pl

    > W ten sposób sprowadziłeś kwestię do absurdu. Nie o to chodzi.

    Niestety, to Ty usiłujesz to robić...

    > Ale nich ktoś mi uzasadni absurdalną karę w Austri (10k EUR) za posiadanie
    > videorejestratora w samochodzie. A w Szwajcari 500 EUR. Proszę też
    > uzasadnić różnicę w kwocie. To jest jakiś absurd.

    Wg mojej wiedzy kara wynosi _do_ 10tys. EUR, a to nieco zmienia.
    Widocznie tamto społeczeństwo ochronę prywatności ceni znacznie wyżej niż
    inne kraje.
    Ustawodawca uznał, że od wyjaśniania zdarzeń drogowych jest policja i
    rozwinięty system monitoringu, więc monitoring prywatny nie jest do tego
    potrzebny, a rodzi wiele innych zagrożeń naruszenia prywatności.
    Powołujesz się na łamanie prawa do prywatności przez redwatch, a nie
    rozumiesz czym się kierował ustawodawca w Austrii.
    I proszę, nie próbuj mnie przekonywać, że to złe/głupie rozumowanie, bo nie
    chce mi się na ten temat dyskutować.
    Odpowiadam Ci tylko czemu takie prawo tam uchwalili.

    Tutaj dochodzimy do sedna problemu, czyli rozumienia sprawiedliwości i
    stosowania prawa.
    Prawo jakby nie było jest kompromisem, między wolnością i bezpieczeństwem, a
    ich ochroną.
    Np. ta sama Austria dopuszcza 0,5 promila alkoholu we krwi. U nas masz mieć
    0 promila. Procent wypadków z udziałem pijanych kierowców w Polsce jest
    znacznie większy niż w Austrii. Który kraj ma lepsze zapisy w tym zakresie?
    Umiesz na to pytanie odpowiedzieć i uzasadnić?

    Wg jakiego klucza miałyby być przejmowane przepisy prawa? Największy kraj
    decyduje? Komisja jakaś? Jeśli tak, to jaki podział stanowisk w tej komisji
    byś widział?

    Jaką masz gwarancję, że ten "twór" prawodawczy będzie ustanawiał "dobre"
    prawo?

    W jaki sposób pogodzisz prawnie różne (czasem skrajne pogłądowo)
    społeczeństwa?

    Czy pomyślałeś o konsekwencjach identycznego prawa na całym świecie?

    To tyko część pytań, które powinieneś sam sobie zadać i na nie odpowiedzieć,
    zanim rozpocząłeś ten wątek.

    > Nie akceptuję świata, który nawet lokalnie mnie naraża na konsekwencje
    > takich absurdów.

    Prawdopodobnie masz 15 lat i widzisz świat w czarno-białych barwach albo
    próbujesz trollować.
    Spoko, można z tego wyrosnąć, leczyć też.

    A jak się nie da, to chyba musisz się przenieść na tamten, bo tutaj niewiele
    zdziałasz...

    A kto ma decydować co jest dziwactwem?

    Wiwo