    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak kota na Helu
    Date: Sun, 28 Jul 2024 01:47:03 -0000 (UTC)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > I co pokaże taki czytnik? Pewnie jakiś IMEI kota. Do bazy raczej nie ma
    > dostępu, bo RODO.

    Pokaże kod chipu (coś jak Unique -- unikalny kod chipu). Po wszczepieniu
    dostaje się numerek i trzeba go zarejestrować w bazie (tzn. nic nie
    trzeba, ale należy), ewentualnie weterynarz rejestruje w imieniu
    właściciela, jeśli ten jest niekumaty internetowo albo po prostu tak woli.

    Jest kilka baz, ale w zasadzie najpopularniejszą jest europetnet:

    https://www.safe-animal.eu/pl/

    Każdy może wpisać tam odczytany kod i sprawdzić, co się pokaże. Niektóre
    dane można sobie ukryć, inne pokazać (to właściciel decyduje, ja np. mam
    ukryty adres, ale ujawniony nr telefonu). Zdjęcia kotów też mam tam
    wrzucone.

    Inna sprawa, że nie każdy rejestruje chipa, a niezarejestrowany chip jest
    bezużyteczny (choć może jak się kotek zgubi, to ktoś jednak pomyśli i
    wtedy go zarejestruje, plus mając numer chipa łatwo udowodnić, że jest się
    właścicielem zwierzęcia).

    Jak znalazłem kota, który ewidentnie był czyjś, ale też ewidentnie wymagał
    leczenia (wyglądał na takiego z niewydolnością nerek, badanie krwi to
    potwierdziło), ale nie miał chipa, to też dało się znaleźć właściciela.
    Info wraz ze zdjęciem i opisem poszło do 10 lecznic w okolicy, jedna
    skojarzyła kota i oddzwonił właściciel (w międzyczasie kot był już na
    kroplówce w innej lecznicy na koszt fundacji, która zgodziła się wziąć go
    pod finansową opiekę, ale finalnie właściciele pokryli ten koszt).

    Weterynarze i fundacje, gdy przyniesie się kota z ulicy, też rutynowo
    sprawdzają chipa i jak kot jest czyjś, to dzwonią do właściciela.

    --
    Jeż chciał bardzo iść na dziwki, ale się wstydził iść sam, wiec poprosił
    zająca (playboya), aby go zaprowadził do burdelu. Wiec idą aż tu nagle