  • Data: 2003-02-28 14:25:28
    Temat: Re: Blokady drog
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No kombajn to może nie każdy, ale uwierz mi bez ciągnika zbyt dużo
    > byś nie zarobił, gdyby przyszło Ci opłacić faktury!

    A mnie się wydaje, że np. taka grupa rolników, z których każdy ma
    np. po 5ha może sobie taki traktor kupić wspólnie i już mamy
    zaczątek oddolnej spółdzielczości i współpracy a przy okazji
    redukcję kosztów.
    Konkurencję powinni wygrywać ci którzy potrafią produkować taniej
    i efektywniej.

    > To jest tak jak gdybyś bez linii technologicznej chciał produkować np.
    > płyty główne do komputerów i to takie żeby ktoś je od Ciebie później
    > kupił za kosmiczną sumę pieniędzy.

    Skoro wszystko w rolnictwie jest takie nieopłacalne to powiedz dlaczego
    chłopi tak się bronią rękami i nogami przed opodatkowaniem ich
    dochodów na zasadach ogólnych ?

    > Ale jak mam tu poważnie odpowiadać skoro sobie jaja robisz?

    Spoko - odrobina humoru nam nie zaszkodzi :-)

    > Tak i tu wychodzi brak edukacji w kierunku ekonomi, prawa podaży i popytu.
    > Nikt im tego nie zapewnił na wsi, miasto miało tu przywileje w stosunku
    > do wsi pod względem szkolnictwa.

    Otóż to!
    Najgorsze jest to, że dalej nikt się tym nie martwi bo wszyscy żądają tylko
    dotacji i gotówki.
    Rzecz w tym, że przez lata komuny chłopi przyzwyczaili się do tego, że
    co wyprodukują to sprzedadzą na pniu, a teraz czasy się nieco zmieniły
    i trzeba się do tego dostosować co nie wszystkim jest w smak.

    > Myśle że to nie porządki należy robić od dołu tylko od góry i płacić
    > adekwatnie od odpowiedzialności i do wykonanej pracy, ale to już
    > moje osobiste zdanie.

    A ja myślę, że porządki należy robić wszędzie a najpilniej tych d
    ziedzinach,
    które pochłaniając olbrzymie pieniądze ciągną na dno całą gospodarkę.

    > Tak to prawda, ale to nie wina rolników!

    Ale to błędne koło należy kiedyś jednak przeciąć.

    > Tak, ale to rolnictwo Cię żywi większość państw pomaga rolnikom.

    Moim zdaniem to jest po prostu chory układ.
    Podobno śladowy poziom dopłat i to przy opłacalności produkcji
    występuje w N.Zelandii, ale jakoś nikt się chyba nie interesuje jak
    udało im się to osiągnąć.

    > coraz mniej

    Hmm... gdzieś ostatnio słyszałem, że liczba rolników ostatnio u nas
    nawet wzrosła ale źródła niestety podać nie potrafię.