  • Data: 2012-09-25 12:31:01
    Temat: Re: Bezprawie polskie
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-25 10:22, Mark pisze:

    > Nie ma czegoś takiego jak wyrejestrowany samochod stojacy na ceglach, chyba
    > ze wyrejestrowywales z 15 lat temu. Samochod jest albo "zdolny" (z naciskiem
    > na cudzyslow) do jazdy, a wiec potencjalnie moze znalezc sie w ruchi i masz
    > placic OC, albo niezdolny, i masz go zezlomowac.
    > Nie da sie wyrejestrowac i postawic na cegly
    > A kolege masz durnego, albo slepego, nie wiedzacego co podpisuje.
    > OC nie podpisuje sie na rok, placi sie na rok a jesli nie wypowiesz -
    > automatycznie przedluza sie.

    Ależ to właśnie jest bezprawie i to do potęgi!
    Po pierwsze - sam "obowiązek płacenia ubezpieczenia" jest bezprawiem.
    Ubezpieczenie ma być dobrowolne. Albo godzę się ponosić
    odpowiedzialność, albo się ubezpieczam. Tymczasem "ubezpieczenie
    obowiązkowe" jest po prostu podatkiem, ale nie jest nazywane podatkiem,
    bo okazałoby się, że płacimy 90% podatków, a to byłoby politycznie i
    pi-arowo niekorzystne dla tej hołoty zwanej rządem.
    Po drugie - jakim cudem (jakim prawem?) obowiązkowe ubezpieczenie ma
    nadal obowiązywać, skoro zniknął przedmiot ubezpieczenia? Samochód
    ukradli, spalił się, został rozkręcony na części - nieważne. Nie ma! Nie
    jeździ! Nie spowoduje szkody. (Chyba nie każesz mi płacić ubezpieczenia
    za złodzieja, który jeździ moim skradzionym autem? - A jakim prawem?).
    Tymczasem obowiązek płacenia OC - zostaje.

    Tak. *TO JEST BEZPRAWIE*.

    Tylko przez parę lat wydawało nam się (tak: wydawało), że żyjemy w
    wolnym kraju. Ten kraj (przywiślański) był bardziej wolny za cara
    Aleksandra.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel