  • Data: 2006-10-18 16:20:37
    Temat: Re: Banki ;)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <s...@o...pl> napisal(a):
    > I teraz - prawo bankowe jak mniemam stanowi, że decyzja banku nie musi być
    > pisemna ani uzasadniona. Jak to się ma do mojej umowy cywilnej ze
    > sprzedającym, jeśli np. stracę zadatek?

    Ma się mniej więcej tak, jak do Twojej umowy z operatorem telefonii
    komórkowej i firmą wywożącą śmieci. Czemu niby bank miałoby obchodzić,
    że z kimś-tam zawarłeś jakąś-tam umowę?

    > I jeśli mógłbym uniknąć straty
    > zadatku, jeśli uzasadniłbym sprzedającemu, że powodem nieuzyskania kredytu
    > jest pewien aspekt nieruchomości, a nie aspekt koich możliwości chociazby
    > kredytowych (taki zapis w umowie przedwstępnej)?

    To zależy, co jest w umowie przedwstępnej. Nie znamy jej treści. Co do
    zasady to jeśli nie kupisz nieruchomości mimo iż ze strony
    sprzedającego nie było problemów, to tracisz zadatek. Ewentualne
    ograniczenia co do tego muszą być zapisane w umowie. Jeśli masz tam
    coś o "pewnym aspekcie nieruchomości", to ok.
    --
    Samotnik