    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Banda lobuzow zwana PO.
    Date: Thu, 08 Jan 2009 12:25:36 +0100

    Dnia 08-01-2009 o 11:14:27 dekazzze <d...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > no więc jedziesz...

    Niżej jedzies ad personam o niezrozumieniu tekstu czytanego,
    a tutaj sam nie rozumiesz jednego zdania. Proponuję więc
    skupić się na meritum.

    > ja wiem jakie mamy obciążenia ale pytanie moje nie było jakie mamy
    > obciążenie (zrozumienie tekstu czytanego) ale zacytuję:
    > "a gdzie były wtedy wyższe podatki niż teraz?"

    Nie wiem, pewne nigdzie, możliwe że w III Rzeszy były najwyższe na świecie.
    I co dalej?

    > jeśli udowodni ktoś, że pod okupacją były warunki życiowe lepsze niż np. w
    > krajach nie okupowanych, które (chyba?) to były ciemiężone jak my teraz 70%
    > obciążeniami podatkowymi a na luzie pod okupacją ŚP. Pana Hitlera mieliśmy
    > fantastycznie niskie podatki na 25% to można uznać że JKM miał rację a jeśli

    Ale zostawmy JKM. Było te 25% a teraz jest te 70%? Jeśli było to EOT
    bo mi tylko o to chodziło - a dalej się niepotrzebnie zagalopowałem
    z tym co nazwałeś propagandą.

    > nie to stwierdzamy fakt, że JKM podaje kretyńskie porówniania i robi z
    > siebie więcej niż błazna i tyle.

    A tu się zgadzam, lepiej Ci?

    > Każdemu wolno interpretować czyjąś
    > wypowiedź w taki sposób w jaki wynika z logiki i zdrowego rozsądku, bo to że
    > były niższe podatki to nie jest jedyny uprawniony element na jaki wolno
    > zwrócić uwagę bo co innego wynika z kontekstu jego wypowiedzi czy tak sobie
    > życzy JKM czy nie.

    Nie chce mi się śledzić kontekstu z tymi podatkami i nie interesuje
    mnie w tej chwili co na ten temat sądzi JKM, możesz już go odłożyć na bok?
    Chodziło mi o suche fakty.

    > Równie głupie porównanie można zrobić do Somalii, tam nie
    > płaciło się przecież żadnych podatków (więcej niż raj UPR) a do dzisiaj np.
    > paczka papierosów kosztuje 20% ceny z USA i podatki są pewnie nie wyższe jak
    > za Hitlera i co z tego? To może równie kretyńskie porównanie zrobić tylko w
    > drugą stronę! Niech somalia podwyższy obciążenia podatkowe do 70% a będzie
    > miała poziom rozwoju jak UE?

    Słuchaj, mikkiści wychwalają pod niebiosa ustawę Wilczka a nawet nie wiedzą która
    to, bo linki podają do wersji z 2000r. która bardziej przypominała manifest
    PKWN niż pierwowzór. Co nie zmienia faktu że ja się dokopałem do oryginalnej
    ustawy Wilczka to faktycznie jest krótka zwięzła i na temat.
    PRLowska ustawa o podatku dochodowym i druga - o obrotowym, też są krótkie
    i zwięzłe. Updof z 91. miał bodajże 17 stron, a ustawa o VAT z 93 chyba z 15?
    Obecny updof ma 150 a vat 180. I to są fakty.
    I chodziło mi cały czas właśnie o fakty a nie o osądy JKM-a.

    > nie osądzaj innych po sobie i naucz się czytać pytania ze zrozumieniem. Też
    > przeszedłem przez okres fascynacji "ideami" UPR, mam wszystkie książki jakie
    > wydawało wydawnictwo JKM, czytam czasami nadal N.CZ. ale nie można się
    > zatrzymywać w rozwoju intelektualnym.

    Zrobił się lekki galimatias do którego sam się przyłożyłem.
    Z tymi szufladkami nie chodziło mi o to że jesteś ograniczony.
    Jeśli ja jestem, to po prostu pokaż mi to i chętnie się czegoś
    nauczę od mądrzejszego, natomiast słowne kopaniny nikomu raczej
    nie służą.

    > to nie miejsce na tego typu propagandę, są inne grupy.

    Ok, trochę za daleko pojechałem

    Znowu wyszedł offtropic, więc może faktycznie lepiej zrobić EOT
    i zająć się pracą :-) Takie rozmowy to przy piwie najlepiej wychodzą,
    a nie w necie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek