eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBabcia, która nie pozostawiła testamentu (szczegółowy opis) › Re: Babcia, która nie pozostawiła testamentu (szczegółowy opis)
    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Babcia, która nie pozostawiła testamentu (szczegółowy opis)
    Date: Mon, 19 Jul 2010 23:44:52 +0200

    On Mon, 19 Jul 2010 23:06:01 +0200, Piotr

    >A jak sie w ostatecznosci pokłócą i nie dogadają czy chcą mieć to razem
    >wspolnie, czy chcą, żeby jedna spłaciła drugą, to w ostaecznosci pogodzi
    >ich kolejny sąd nakazujac np. sprzedaz i podzielenie kasy".
    >
    >To znaczy, że obie córki mają prawo ten lokal zajmować, tak? Do tej pory
    >tylko ciocia (mieszka w tym samym mieście, w którym znajduje się
    >nieruchomość babci, a zatem posiada dwie (2) nieruchomości - jedną
    >własną, a drugą otrzymaną w spadku) mogła go zajmować, gdyż tylko ona
    >posiadała klucze od tego mieszkania i nie chciała ich udostępnić mojej
> [...]

    sprawa spadkowa sklada sie z 2 etapow:

    1. nabycie spadku - efektem jest orzeczenie przez sad udzialow
    poszczegolnych spakdobiercow, np 2 spadkobiercow po 50%.
    sad nie wnika co jest spadkiem, po prostu sa stwierdzine udzialy

    2. nabycie spadku.
    ten etap okresla, co wchodzi w sklad tychze 50% poszczegolnych
    udzialow.
    jak jest "po zgodzie": to mozna to zrobic u notariusza lub w sadzie -
    po zgodzie to moze byc tak, ze jedna osoba dostanie wszystko ze spadku
    (oczywiscie pozostali spadkobiercy wczesniej okreslieni przez sad
    musza sie na to zgodzic).
    typowy przypadek, gdy spadek po ojcu/mezu w calosci przypadnie
    matce/zonie za zgoda wszystkich dzieci.

    a jak jest nie po zgodzie, to sad moze okreslic ze np. nieruchomosc A
    nalezy do spadkobiercy X, nieruchomosc B wraz z lokatami bankowymi do
    spadkobiercy Y.
    wtedy jednak kieruje sie dokladnie udzialami i jak sie nie da bo
    spadkobniercy niezgodni, to nieruchomosc bedzie sprzedana w trybie
    jakims tam (w tej chwli wylecialo mi z glowy), a podzielone zostana
    pieniadze - pieniadze sa latwe do podzielenia na np. dwie kupki po
    50%.

    tak wiec podsumowujac:
    - jesli spadkobiercy sa zgodni, to nawet 100% spadku moze przypasc
    jednemu spadkobiercy z wielu.
    - jesli spadkobiercy nie sa zgodni, to sad bedzie robil tak, zeby
    podzielic calosc na odpowiednie czesci - a jak sie nie da, to sprzeda
    wszystko i wtedy podzilei odpowiednio pieniadze.

    pozdarwiam,
    Cyb